informatiu 30-12-2009
La Diputació ha tret a licitació els treballs de revisió i modificació del cadastre urbà en més de cent municipis de Lleida. No obstant, aquesta actualització no implicarà una modificació dels valors cadastrals .
Els pensionistes de Lleida van cobrar una mitjana de 655,26 euros al desembre, xifra que suposa un 4,91 per cent més que el mateix mes de l’any anterior, Malgrat aquest augment, la pensió mitjana a Lleida es continua situant molt per sota de les mitjanes catalana i espanyola
El proper dilluns 4 de gener a les sis de la tarda tindrà lloc la inauguració del nou local de repartiment d’aliments,“Àgape”, projecte gestionat per Càritas de Balaguer conjuntament amb el Consell Comarcal de la Noguera i la Creu Roja.
Èxit rotund en una nova celebració del Saló de la Infància de Balaguer , amb l’assistència diària de milers de visitants , el salo romandrà obert fins al 4 de gener al Nou Pavelló de Balaguer.
El proper divendres dia 1 de gener tindrà lloc al teatre municipal , el tradicional concert de sardanes de cap d’any a càrrec de la Bellpuig cobla .
El proper diumenge 3 de gener a les 7 de la tarda tindrà lloc al TEATRE MUNICIPAL de BALAGUER el concert de les NINES SOLIDÀRIES a càrrec de la soprano MariaJosep Rúbies i la pianista MARTA MESALLES.
Descarregar! (11:25min / 5.2MB)
informatiu 29-12-2009
El nombre d’hipoteques subscrites a la província de Lleida el passat mes d’octubre va ser de 570 i el capital mitjà prestat es va elevar a 89.000 euros, segons va fer públic ahir l’Institut Nacional d’estadística , Tant la xifra d’hipoteques com el seu import va descendir notablement respecte al mateix mes del 2008.
La recaptació de l’agència Tributària a Lleida ha caigut aquest any més de 206 milions d’euros entre el gener i el novembre i ja iguala les despeses per l’ atur , els ingressos es desplomen un 27,7% i el cost de la desocupació puja un 78% .
Catalonia Qualitat acusa Carrefour de vendre fruita de Lleida en mal estat , per la deva banda , Unio de pagesos ja va denuncia fa uns dies la venda de fruita de baixa qualitat i mel amb antibiòtics .
La sudateatre va penjar el cartell de no hi ha entrades al teatre municipal de balaguer , en la darrera representació dels pastorets aquest passat diumenge .
El Club Futbol Sala Balaguer, amb la col•laboració del Frank-Furt Barna 31, ha posat en marxa una campanya per tal d’aconseguir finançament per l’equip.
Descarregar! (12:19min / 5.6MB)
informatiu 23-12-2009
L’ajuntament de Balaguer va aprovar finalment ahir en un ple extraordinari les noves ordenances fiscals per a l’any que ve, que preveuen un increment del 10 % de l’IBI i del 3,6 % les escombraries. Els impostos i taxes del 2010 es van aprovar amb els vots a favor del PSC, dos abstencions, i els vots en contra de CiU, IC-V i el PP.
Els Mossos d’esquadra juntament amb la Guàrdia Urbana de Balaguer, han posat en marxa el dispositiu Grèvol , l’objectiu és augmentar la seguretat durant les festes de Nadal .
La companya la suda teatre representarà el proper diumenge al teatre municipal de Balaguer la segona representació dels tradicionals pastorets d’en folch i torres
D’altra banda a partir del diumenge 27 de desembre s’obriran un any més les portes del Saló de la Infància de Nadal a Reis al Nou Pavelló amb diferents activitats per tots els infants i joves de la ciutat.
El CB. Balaguer aconsegueix una nova victòria, i ja en van dotze de seguides, aquest cop a la complicada pista del CB. Mollerussa.
El Balaguer – Villart Logístic ha acabat l’any i la primera volta de la lliga amb una victòria a domicili sobre el Finques Ripollet, que no s’ha resolt fins al darrer moment amb un ajustat 3 a 4.
Descarregar! (12:22min / 5.7MB)
informatiu 22-12-2009
La Grossa de Nadal passa de llarg un any mes a Balaguer i Catalunya en general, ja que Madrid ha acaparat el primer i el segon premi de la rifa de Nadal.
L’ajuntament de Balaguer porta avui a provació en un ple extraordinari l’aprovació definitiva de les ordenances fiscals per a l’any que ve. l’equip de govern socialista proposa apujar l’ibi un 10 % i les escombraries un 3,6.
Àngel Villarte, es confirma com a “alcalde” de Tiurana d’aquesta manera, el PSC supleix Antoni Armengol que a finals d’octubre, va renunciar per motius personals a l’alcaldia d’aquesta població noguerenca.
La residència comtes d’Urgell prepara les festes de Nadal amb el muntatge d’un pessebre a càrrec del residents i un ampli programa d’activitats que comencem avui dimarts .
El Cristec balaguer de futbol sala va guanya el derbi provincial que l’enfronta al Solsona, per 7 gols a 1, en partit corresponent a la 11ª jornada de la Nacional B de futbol sala
Descarregar! (11:35min / 5.3MB)
5 minuts amb l'art 21-12-2009
LECTURA:
GIANFRANCESCO POGGIO BRACCIOLINI (1380 – 1459)
LLIBRE DE FACÈCIES
Del mateix Ridolf de Camerino
A un home de Camerino que volia córrer món per veure coses, Ridolf li aconsellà que anàs fins a la vila de Macerata; i quan n’hagué tornat, li va dir:
-Ja has vist tota la terra, perquè en tot el món no hi ha més que pujols, valls, muntanyes, planes, terres de conreu i no conreades, bosquets i selves; i de tot això n’hi ha entre Camerino i Macerata.
D’un metge que curava els boigs
Alguns parlaven de la inútil molèstia, per no dir bestiesa, d’aquells qui crien cans i falcons per a la caça d’ocells. Aleshores Pau el Florentí digué:
-Bona burla en féu aquell boig milanès!
En demanar-li nosaltres que ens ho contàs, digué:
-Hi havia una vegada, a Milà, un metge de boigs i tocats del cap, que es comprometia a guarir en un temps fixat aquells que li eren confiats. La cura consistia en això: tenia a casa seva un pati amb una gran llacuna d’aigua bruta i pudent, dins la qual lligava a un pal els boigs que li portaven; uns amb aigua fins als genolls, altres fins a l’entrecuix, i alguns fins més amunt, segons el grau de bogeria, els tenia en remull i sense menjar fins que semblava que estaven guarits. N’hi hagué un que, posat amb aigua fins a les cuixes, al cap de quinze dies començà a cobrar el seny i demanà al metge que el tragués de l’aigua. Aquell el tragué del suplici, amb una condició: que no sortís del pati. Al cap d’alguns dies d’obediència li permeté que es passejàs per tota la casa mentre no passàs de la porta del carrer. I deixà dins l’aigua els altres companys, que eren molts. El boig obeí seriosament les ordes del metge.
Un dia, estava vora el portal sense gosar sortir, per por de tornar a la llacuna. En això, venint a cavall un jove que duia un falcó i menava dos cans de caça, el foll el cridà, estranyat de veure’l, perquè no es recordava de les coses que havia vistes mentre era boig. Havent-s’hi acostat el jove, li digué el foll:
-Ei, tu! Escolta’m un poc i respon, si vols. Això que cavalques, ¿què és? ¿i per què el tens?
És un cavall –digué l’altre, i el tinc per caçar.
-I això que portes en la mà, ¿què ha nom? ¿i per què l’empres?
-És un falcó, i serveix per a agafar ànecs i perdius.
-I aquests qui t’acompanyen, ¿qui són, i per què et serveixen?
-Són cans, i estan avesats a la caça i a ensumar el quest dels ocells.
-I aqueixos ocells, que fas tants d’esforços per agafar, ¿què valen, si comptes tots els que agafes en un any?
El jove digué que no ho havia comptat, però que no devia passar de sis ducats. I l’altre li demanà:
-I què et costen el cavall, els cans i el falcó?
-Cinquanta ducats –respongué el jove.
Aleshores el boig, admirat de la beneitura d’aquell, li digué:
-Ai, ai! Vés-te’n d’aquí ben aviat! Fuig, abans que el metge torni, perquè, si t’hi troba, et prendrà pel boig més gran del món, i per curar-te et ficarà amb els altres folls dins la llacuna amb l’aigua fins al coll!
Volia dir que el gust de la caça és la més gran bogeria, fora quan és practicada clares vegades, per gent molt rica i com a exercici corporal.
Astúcia d’una dona florentina agafada en falta
La dona d’un hostaler de prop de Florència, molt generosa d’ella mateixa, estava dins el llit amb un dels seus amants. De sobte n’hi comparegué un altre per fer la mateixa feina que el primer. En sentir que pujava l’escala, la dona li sortí a camí, el va renyar fort i l’aturà d’anar més envant, dient-li que en aquell moment no el podia atendre i demanant-li que se n’anàs. L’home insistia i ella també, i mentrestant va arribar el marit i va demanar què significava aquella disputa. La dona, prompta a l’engany, va dir:
-Aquest està furiós i vol pujar per fer mal a un qui s’ha refugiat ací, i jo el vull aturar de fer aquesta barbaritat.
El qui estava amagat allà dalt, sentint aquestes paraules, va cobrar coratge i es va posar a fer amenaces i a dir que es venjaria d’aquella injúria. Mentrestant el segon es va posar a fer veure que amenaçava l’altre, prometent que l’arreglaria de veles. El marit, beneitó, va demanar la causa de la brega i va procurar apanyar la cosa; després de parlar amb tots dos, els va fer fer les paus i encara els convidà a beure vi, de manera que a l’adulteri de la seva dona hi afegí la despesa de la beguda.
Les dones són habilíssimes per a sortir-se’n, quan són agafades en falta.
AUDICIÓ:
THE ROSENBERG TRIO
MINOR BLUES
Descarregar! (9:35min / 8.8MB)
Podcast-Feed