El Museu de la Noguera organitza una visita guiada al Pla d'Almatà en el marc de les Jornades Europees d'Arqueologia aquest diumenge 16 de juny

Per Ràdio Balaguer
837 visites
232C027D8Ee605B30423E61Ccf5C729Calmata5
El Museu de la Noguera, com a entitat de recerca arqueològica integrant d'Arqueoxarxa – Museu d'Arqueologia de Catalunya - , oferirà una visita guiada al Jaciment Arqueològic del Pla d'Almatà de Balaguer el diumenge 16 de juny, a les 10.30 h.
 
La visita s'organitza en el marc de les Jornades Nacionals d'Arqueologia, a les quals s'ha decidit unir la ciutat de Balaguer, segons explica la directora del Museu, Carme Alòs. La mateixa Alòs destaca que en la visita de diumenge s'explicarà també el projecte de recerca que s'ha endegat al jaciment en col•laboració amb la Universitat Autònoma de Barcelona i amb el suport del Departament de Cultura, que té una durada de quatre anys. El projecte inclou noves excavacions al jaciment (no se n'hi fan des l'any 2013) i començaran el proper 2 de juliol.
 
Àudio....
 
El projecte de recerca contempla la reobertura de dues zones del jaciment, una part de la necròpolis i la zona del taller de terrisseria. També es faran analítiques als morters de la muralla per intentar datar-la. Ho recorda la mateixa Carme Alòs.
 
Àudio.....
 
La visita del proper diumenge serà dirigida per les tècniques del Museu de la Noguera i servirà, precisament, per contemplar les zones que s'excavaran el mes que ve però també el parc arqueològic amb quatre cases excavades i la muralla.
 
Àudio.....
 
El punt de trobada per assistir a la visita serà davant de l'església del Sant Crist de Balaguer a les 10.30 h.
 
Pel que fa a les Jornades Nacionals d'Arqueologia adreçades, des de fa deu anys l'Institut Nacional Francès d'Investigacions Arqueològiques Preventives (INRAP) les celebra cada tercer cap de setmana de juny. Enguany, coincidint amb el desè aniversari, s'ha volgut donar una major dimensió a aquest esdeveniment convidant a sumar-s'hi a totes les institucions europees que fan recerca arqueològica: museus, universitats, jaciments arqueològics, laboratoris, empreses d'arqueologia, administracions públiques...
 
Mitjançant esdeveniments originals i festius el públic podrà conèixer el patrimoni arqueològic europeu i les diferents disciplines de què es val l'arqueologia per a la recerca. L'objectiu final és però, contribuir al desenvolupament d'una identitat comuna tot preservant les diferencies culturals que caracteritzen la Europa plural.
 
Àudios a: Ràdio a la carta, Informatius

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar