Balaguer ha posat aquest diumenge el punt i final a la 36 a edició de la Festa de la Transsegre, una jornada que ha començat amb la segona baixada de les barques pel riu Segre
Ha estat un recorregut d’uns dos quilòmetres des del Pont de Fusta del Molí de l’Esquerrà, que encara han fet molts dels tripulants inscrits enguany, tot i alguns d’ells haver dormit molt poc.
La baixada ha començat a les 12 del migdia i l’aigua i la diversió han tornat a ser les grans protagonistes d’una edició que tant la ciutadania però sobretot els participants han gaudit d’allò més tenint en compte que feia dos anys que les barques no baixaven pel riu Segre.
Albert López, capità de la primera barca en arribar, ha explicat que tot i ser la primera vegada que baixaven, venien amb ganes de ser els primers en totes dues etapes.
La Transsegre d’enguany s’ha desenvolupat amb total normalitat i sense cap incident destacable per la qual cosa des de l’organització es mostren molt satisfets. També dels canvis introduïts, que han garantit una major seguretat de tots plegats.
Humbert Pou, membre de l’organització, s’ha mostrat molt content del funcionament de les dues etapes, però ha explicat que s’han complert els objectius dels canvis, que entre altres eren fer més ambient a Sant Llorenç i que totes les barques arribessin abans que no caigués el sol.
A la Transsegre d’aquest 2022 hi han participat 170 barques i uns 1.600 tripulants de Balaguer i comarca però també de zones com Barcelona, Girona i, fins i tot de l’estranger.
La primera etapa va tenir lloc, com és tradicional, dissabte entre Camarasa, i Sant Llorenç de Montgai tot i que, a diferència de les anteriors edicions, es va fer en horari de matí i no de tarda. Una mesura que des l’organització feia temps que es plantejaven per minimitzar riscos.
A Sant Llorenç, la primera etapa va acabar amb una vermutada amenitzada amb el grup LOS DUENDES GARRAPATEROS i el DJ JAVI RUMÍ.
La nit del dissabte, la protagonista va ser la música amb l’actuació de diversos grups, tots ells catalans: l’ELÈCTRICA DHARMA, 31FAM i KOERS juntament amb el grup local HAO BAND i el DJ MARSAL VENTURA.
Els primers actes de la Transsegre van començar divendres amb la Petita Transsegre, una nova iniciativa de la Paeria de Balaguer que vol generar planter per les properes edicions de la festa i inculcar l’estima per ella als més petits, que van poder baixar en barca des del Pont de Sant Miquel fins al Pont Nou.
Des de la Paeria valoren la participació dels més petits en aquesta iniciativa però també la resposta de la ciutadania en general a la festa d’enguany de molt positiva.
El paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, ha destacat l’alta participació tot i les limitacions que s’han incorporat a la festa per seguretat. També ha posat èmfasi en els beneficis que porten per a la vida social i econòmica de la ciutat.
La nit del divendres, d’altra banda, hi va haver les primeres actuacions musicals amb 4 dj’s de música comercial, electrònica i techno i l’espectacle de l’escola de ball IDANSA.
Pel que fa a la festa de la nit, Humbert Pou, s’ha mostrat molt satisfet pel gran nombre de públic tant de divendres com dissabte, i ha destacat la bona rebuda dels concerts inicials.
Aquest diumenge, la jornada ha acabat amb l’entrega de premis al Parc de la Transsegre i una mascletada final de festa.
Pel que fa a les barques premiades per la seva originalitat han estat la número 8, Miriam Trens, la 87, Alcanó Team, i la 139, Just married.