Afrucat presenta al departament d'Agricultura la sol•licitud de la circumscripció econòmica Catalunya. La seva obtenció permetria a l'associació empresarial fructícola demanar extensions de norma.

Per Ràdio Balaguer
600 visites
Storage
Afrucat ha presentat al Departament d'Agricultura la sol·licitud per al reconeixement de la circumscripció econòmica Catalunya, l'obtenció de la qual facultaria l'associació empresarial fructícola demanar extensions de norma, que són normes d'obligat compliment per a tots els operadors establerts en aquell territori reconegut com a circumscripció, en aquest cas Catalunya. Darrerament diferents associacions i interprofessionals han sol·licitat extensions de norma com a única via de posar en valor la producció i aconseguir fons per a promocionar els productes. Afrucat veu en les futures extensions de norma "una eina que permetrà ordenar i millorar la qualitat dels nostres productes i el seu coneixement". El director general de l'entitat, Manel Simon, destaca que, tot i les enormes possibilitats de l'extensió de norma, "aquestes normes sempre hauran de ser aprovades per majoria per l'assemblea general d'Afrucat". Altrament, l'entitat destaca l'estabilitat dels preus en la campanya de fruita de pinyol. 
 
Pel que fa al desenvolupament de la campanya de fruita de pinyol d'aquest estiu, Afrucat destaca que es tracta d'un any amb fluïdesa comercial i estabilitat en els preus. Segons Simon, s'està en uns preus per sobre dels costos de producció i que se situen per sobre dels de les dues anteriors campanyes. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar