Àger tornarà a ser l'epicentre del vol lliure internacional
Àger tancarà la temporada 2025 de la Sports-Class Racing Series (SRS), una competició internacional de primer nivell adreçada a pilots de la classe esportiva de parapent. Els guanyadors generals de la lliga es decidiran a casa nostra, concretament al Àger, del 1 al 7 de setembre, als cels de la zona del Montsec.
L'alcaldessa d'Àger, Mireia Burgués, destaca el reconeixement i el retorn econòmic que li donarà aquest esdeveniment al municipi. Burgués ha explicat que se'ls convidarà als participants que coneguin el poble i el territori.
El Montsec d'Ares, escenari de la competició, i està delimitat pels rius Noguera Ribagorçana i Noguera Pallaresa, és reconegut internacionalment pels amants del vol lliure. Any rere any acull diferents competicions i atrau centenars d'aficionats i professionals. Està previst que hi participin 135 pilots repartits en 30 equips internacionals, amb la presència destacada de 13 dones competidores. Tots ells vinguts de 38 països diferents i que reunirà alguns dels millors pilots de la modalitat esportiva vinguts d'arreu del món.
La cita esportiva servirà per decidir els guanyadors generals d'una competició que arriba amb Pál Takáts, d'Ozone Paragliders en primera posició seguit de Luke Nicol, de Gin Gliders,que ostenta el segon lloc de la classificació. Per altra banda, una de les absències més destacades serà la de la Magdalena Janaway, l'actual líder de la classificació en categoria femenina, però no podrà competir a Àger perquè estarà en el campionat del món. Riley Ferré té la possibilitat de recuperar els 21 punts que la separen per fer-se amb el campionat.
Els equips de Gin i Ozone lluitaran pel trofeu dels fabricants, amb Team Terror, Airtribune i Naviter no molt enrere i que intentaran donar la sorpresa en un esdeveniment que promet emocions fortes. L'esdeveniment es podrà seguir per la web srs.live i per la pàgina d'Instagram de la competició: sportsclassracingseries.