Albesa acull aquest diumenge una nova edició de la Cursa de la Cordera, la més antiga de Catalunya. Se celebra a la localitat des del 1590, any en què es té la primera documentació d'aquest certamen esportiu.

Per Ràdio Balaguer
1138 visites
C8A9D0B5F6522B87A7C6Ef7A22Ee9Ba7Cursacordera1983
Albesa acollirà diumenge, 2 de setembre a partir de les 9.00 hores, una nova edició de la Cursa de la Cordera, XL Memorial Josep Fontanet, la més antiga documentada a tota Catalunya. La competició comptarà amb recorreguts de 10 i 5 km (1a categoria), cursa popular per a nois i noies de 12 a 15 anys (2a categoria, 2000 metres) i de 10 i 11 anys (3a categoria, 1000 metres), curses infantils segons la data de naixement i una caminada popular de 5 km. Totes les categories de curses i la caminada popular són circulars i tindran sortida i arribada a la plaça de la Pedrera de la localitat. Les curses populars començaran a partir de les 11.00 hores. 
 
La Cursa de la Cordera se celebra a Albesa des de l'any 1590, primera data que es té documentada, i es tracta de la més antiga i continuada en el temps de les que es documenten a tota Catalunya. La cursa déu el seu nom al premi que rebia el guanyador, una cordera, i és representativa dels costums i tradicions ja perduts a les comarques de Ponent i de l'Ebre, on durant segles s'han disputat aquest tipus de competicions esportives on els joves demostraven la seva potència i velocitat.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar