Apecat, l'associació de productors-editors fonogrà-fics i videogràfics catalans engega 'confina't amb músiques' una campanya per estimular el consum de música enregistrada

Per Ràdio Balaguer
536 visites
1B23Ee9B8C22A73578778Da94085F205Cartellapecat

Al contrari del que sembla, els ingressos pel consum de música a les plataformes digitals ha disminuït des del confinament. Les subscripcions Premium a Spotify (les que generen més benefici als músics) han caigut un 26% des del confinament i les subscripcions Free, un 11%. La caiguda de la publicitat a Youtube també influeix directament en els beneficis dels músics. El tancament d'establiments comercials i la cancel·lació de l'activitat, preveu una davallada del 25% dels drets de propietat intel·lectual aquest trimestre. Com a impacte d'aquesta situació, s'estima una pèrdua d'ingressos aproximada de 10 milions d'euros per les productores de música enregistrada a Catalunya, sense que es pugui quantificar la pèrdua que implica per a autors i intèrprets.

 

APECAT inicia la campanya "Confina't amb músiques"que pretén estimular el consum de música enregistrada amb la complicitat dels músics, als que conviden a compartir la seva pròpia música a través de playlists de plataformes que els generen beneficis. Aquesta campanya també intenta conscienciar al públic que la Música no és un bé gratuït i que per ajudar als músics i músiques i a la seva indústria, el convida fer actes revolucionaris com comprar discos, comprar entrades de concerts o no retornar les entrades que ja tenia.També insta als mitjans de comunicació a utilitzar la música enregistrada en comptes de programar actuacions en directe que, tot i reflectir el moment, no fa justícia a la gran qualitat musical que viu actualment la música catalana ni és just per a totes aquelles formacions que no són cantautors.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar