Aquest cap de setmana a Balaguer es pot veure els espectacles Iceberg a la Mercantil, Inmòbil a Lapallavacara i Un matrimoni de Boston al Teatre Municipal. A comarca és festa major a Ivars, Torrelameu i Térmens, i es fan molts Tres Tombs

Per Ràdio Balaguer
403 visites

4A890416609Cc6D216C88D1Ff2C79B09Cartellsdelcapdesetmana

BALAGUER

Avui divendres a les 19:30 al Centre cívic i comunitari del carrer Miracle tindrà lloc la xerrada "El càncer, com afrontar-lo". La xerrada anirà a càrrec del doctor Josep Ramon Aldabó. L'activitat està organitzada per l'Associació d'Amics del Centre de Formació d'Adults de Balaguer.

-

El dissabte es farà a les 17h un taller de  'Mindfulness'

En aquest taller es donaran a conèixer tècniques que permetran reduir l'estrès aconseguint beneficis per al teu benestar general.

El taller és gratuït i anirà a càrrec de Meraki Grup Associació. Cal portar roba còmoda i una màrfega i fer inscripció prèvia al web balaguer.cat

-

La sala La Mercantil inaugura el dissabte la temporada d'hivern amb l'obra 'Iceberg' de la Cia. Les Heyvan

Torna l'espectacle que va colpir el públic de La Mercantil la temporada anterior interpretat per set joves que construeixen un iceberg al·legòric sobre la problemàtica actual del suïcidi juvenil Set joves a l'escenari expliquen, a través de diferents escenes, diverses problemàtiques derivades de conflictes socials i estructurals que afecten directament la salut mental de la joventut.

A partir de la dansa, el text i la performance, les intèrprets construeixen un iceberg al·legòric que acaba deixant constància de la problemàtica actual del suïcidi juvenil.

La proposta adopta un caràcter crític i social que viatja entre la comèdia més sarcàstica i el drama més profund.

La representació començarà a les 20h i trobareu més informació i compra d'entrades al web salamercantil.cat

-

L'Emboirats, el cicle d'hivern d'espectacles infantils de petit format de Balaguer, arriba a la seva 6a edició.

El següent espectacle serà 'INMÒBIL' de la companyia Fadunito, i es podrà veure el proper diumenge a les 18h al casal Lapallavacara.

Un retrobament d'allò més esperat. Dos amics d'infància i un regal per recordar vells temps. Les coses, però, han canviat. El contacte, les converses i les rialles ara depenen d'un aparatet que tots portem a la butxaca. Un espectacle pensat per públic familiar, que amb tons clownescos i amb clau d'humor gestual, et farà replantejar-te l'ús que li dones al telèfon mòbil.

L'entrada tindrà un preu de 2 euros.

-

El Teatre Municipal de Balaguer acollirà el proper diumenge al seu escenari l'obra de teatre  'EL MATRIMONI DE BOSTON' 

En l'obra 'Un matrimoni de Boston' David Mamet explora les normes socials a través d'una parella gens convencional i com si fos un Oscar Wilde dels nostres dies, amb intel·ligència i humor mordaç.

L'obra està dirigida per Josep Maria Mestres, i  interpretada per Emma Vilarasau, Marta Marco i Emma Arquillué. 

La funció començarà a les 18h i la venda d'entrades la trobareu al web entrades.balaguer.cat

-

Exposicions

El Museu de la Noguera acull l'exposició 'Des de l'andana. 100 anys de la línia de tren Lleida-Balaguer', per commemorar els cent anys de l'arribada del tren a la ciutat de Balaguer.

La mostra posa l'èmfasi en els viatgers de la línia, tant en els testimonis del passat, com en els testimonis de descendents de treballadors de la línia, com dels viatgers actuals. La mostra també dona veu als infants amb la seva mirada a situacions reals, somniades o imaginades, passades dins del tren.

-

La sala d'exposicions Estudi 76, ubicada a la Casa de la Paeria, acull l'exposició "Antic i Bonic", una exposició, organitzada per l'Associació Dona Rural, on es presenta una mostra única que celebra la bellesa i la memòria dels objectes antics. Aquest esdeveniment és una invitació a explorar el valor emocional, cultural i històric de peces que han marcat generacions, des de mobles i ceràmiques fins a teixits i eines tradicionals.

L'exposició ofereix un recorregut que uneix estètica i historia, posant en valor la saviesa i la creativitat de les comunitats rurals. Cada peça és testimoni d'una època i d'un estil de vida que connecta amb el nostre patrimoni col·lectiu, amb el qual les dones han jugat un paper fonamental en la seva preservació.

L'exposició "Antic i Bonic", és una ocasió única per redescobrir la bellesa de la senzillesa i el valor de conservar el nostre llegat.

L'exposició 'Antic i bonic' es podrà veure fins el 26 de gener a la sala d'exposicions Estudi 76, i s'emmarca dins dels actes dels Tres Tombs de Sant Antoni.

-

Cinema

Arriben al Cinema Balaguer les projeccions de les pel·lícules UN LIO DE MILLONES i també VIVIR EL MOMENTO

UN LIO DE MILLONES

En un poble de la Serra de Madrid, el Bego i l'Agustí viuen una jubilació tranquil·la entre receptes, el seu hort, la pelu i els jocs de cartes amb els amics.

Però des que els seus fills, Miguel i Carla, es van independitzar per anar a viure a la ciutat, sembla que la síndrome del niu buit s'ha instal·lat en el matrimoni, i comencen a comprovar, amb tristesa, que els seus fills s'han començat a oblidar d'ells. 

A sobre, els molt pocavergonyes no apareixen al menjar que Bego havia preparat per l'aniversari del seu fill, i tot seguit anuncien que no aniran a casa per Nadal, cosa que porta els seus pares a idear un arriscat pla perquè tornin al seu fill costat: fingiran que han guanyat la loteria i que són multimilionaris.

VIVIR EL MOMENTO

Almut i Tobias es coneixen en una trobada inesperada que canvia les seves vides. A través de passatges de la seva vida en comú –s'enamoren, construeixen una llar, formen una família– se'ns revela una difícil veritat que amenaça de sacsejar els seus fonaments.

A mesura que emprenen un camí que els límits del temps desafien, els protagonistes aprendran a apreciar cada moment del camí inusual que ha pres la seva història d'amor, que abasta una dècada.

Aquestes pel·lícules es podran veure els dies 18 i 19, i VIVIR EL MOMENTO també dilluns dia 20, dia de l'espectador.

Més informació i compra d'entrades al web circusa.com

-

COMARCA

-

Aquest divendres, Camarasa acollirà els actes tradicionals en honor a Sant Antoni, la seva Festa Major d'hivern, amb una sèrie d'activitats per gaudir en família i amb els veïns.

A les 12:00 hores, tindrà lloc la missa major, en què es realitzarà la benedicció de tots els aliments. La cerimònia serà seguida pel tradicional Tres Tombs, amb la benedicció dels vehicles i animals.

A les 14:00 hores, els assistents podran degustar un dinar popular al Casal de Camarasa. Un cop finalitzat el dinar, la festa continuarà amb un concert i una sessió llarga de ball amb el grup Millenium.

-

Torrelameu celebra la seva Festa Major en honor a Sant Sebastià.

Dissabte la festa arrenca amb un espectacle familiar a les 18 h amb la Cia. Gil & Ratataplam, seguit del repic de campanes i la tamborinada a les 20 h liderada per Lo Pau de Ponts. A mitjanit, la Festa del Jovent posarà el punt àlgid amb All Covers i DJ Toni Oliver.

Diumenge destaca a la tarda, el concert de Festa Major a les 18 h, seguit de ball amb l'orquestra Millenium, on es podrà degustar sopar d'entrepà amb reserva prèvia.

Finalment, dilluns, la festa culmina amb una processó i missa a les 12 h amb la Cobla Onze de Setembre, un dinar popular a les 14 h i un concert i ball final a les 18 h amb el grup Orgue de Gats.

-

També fan Festa Major a Ivars de Noguera, la seva Festa d'Hivern.

Per aquest motiu el dissabte s'organitza un dinar popular al poliesportiu, que començarà a les 2 del migdia.

A les 4 de la tarda i com a sobretaula es podrà gaudir d'una representació teatral. Es tracta de 'Coberta Número 5', una comèdia funesta a càrrec de la companyia Sake Teatre.

Serà un acte amb entrada gratuïta.

-

Del 17 al 20 de gener Térmens celebrarà la Festa Major de Sant Sebastià amb una àmplia oferta d'activitats. El divendres 17 començarà amb un concert de Música de Cinema en Format Clàssic al Centre Cultural Sant Joan. El dissabte inclourà un esmorzar popular, el tradicional dinar de cassoles, un concert del Duet Zarabanda i l'animació de Jorge la Suerte. La gresca de nit anirà a càrrec de La Oreja de Tiktok i les sessions dels djs Calad, Jaume Riu i Dometech.

El diumenge estarà marcat per l'hora del conte al matí i un concert d'ABBA a la tarda. També hi haurà un campionat d'Escambrilla i altres activitats per a tota la família.

El dilluns 20 es clourà la festa amb la inauguració de l'Espai Cella Memoriae al cementiri, la missa major cantada per la Coral de Térmens i un parc infantil al Pavelló Poliesportiu.

-

Aquest divendres, el municipi d'Os de Balaguer celebrarà la tradicional Festa de Sant Antoni.

Els actes començaran a les 9:30 del matí amb un esmorzar popular al darrere de l'ajuntament. El menú tindrà un cost de 7 €, i els tiquets es podran adquirir el mateix dia als pagesos del poble.

A les 12:00 del migdia, es durà a terme una missa en honor a Sant Antoni, seguida de la tradicional benedicció d'animals i tractors. Un dels moments més emblemàtics de la jornada serà el ritual dels Tres Tombs, on els participants faran tres voltes cerimonials per demanar protecció i prosperitat per a l'any vinent.

Després de dinar, els assistents podran gaudir del popular Bingo Agrari, una activitat lúdica que aplega veïns i visitants. La jornada culminarà a les 14:30 amb el dinar de germanor, un moment de convivència que posa punt final a un dia de celebració i tradicions.

-

Vallfogona de Balaguer celebrarà dissabte la tradicional Festa de Sant Antoni i els Tres Tombs

Les activitats s'iniciaran a les 9 del matí amb la concentració de maquinària al carrer Bellcaire, a la zona de les piscines, seguida d'un esmorzar popular a la plaça del Roser.

A partir de les 10, la plaça del Roser acollirà la tractogimcana. La benedicció d'animals, un dels moments més esperats, tindrà lloc a les 11:30 davant de l'església. En aquest mateix punt començarà la desfilada dels Tres Tombs, que recorrerà els carrers del poble fins a arribar al poliesportiu, on està prevista una trobada a les 13:15 h. A les 14 hores, el poliesportiu serà l'escenari d'un dinar popular.

Com a novetat, abans de la desfilada dels Tres Tombs, hi haurà una concentració de tractors antics al carrer Major, que posteriorment es traslladaran a l'esplanada del poliesportiu per a la seva exhibició.

-

Bellmunt d'Urgell acollirà la tradicional Festa dels Tres Tombs en honor a Sant Antoni el dissabte.

El programa començarà a les 9 del matí amb un esmorzar de forquilla per agafar forces. A les 11.30 h, es durà a terme la missa en honor a Sant Antoni seguida de la tradicional benedicció dels tractors davant l'església.

El punt culminant de la festa arribarà amb els Tres Tombs, que recorreran els carrers principals del poble, revivint aquesta tradició vinculada al món agrícola i ramader. Per tancar la celebració, a les 14 hores, se servirà un dinar de pagesia, on es podran degustar plats típics que homenatgen la cuina tradicional.

-

Castelló celebrarà la festa de Sant Antoni el diumenge.

Les activitats començaran a les 10:00 hores amb la missa en honor a Sant Antoni, durant la qual es beneiran panets, una de les tradicions més arrelades d'aquesta festivitat.

A les 12:00 hores, serà el torn dels tradicionals Tres Tombs, amb la benedicció de tractors i animals de companyia. Aquest esdeveniment serà un dels moments més esperats del dia, on la comunitat es reuneix per celebrar les arrels agrícoles i ramaderes del poble.

A les 13:00 hores, tothom podrà gaudir d'un aperitiu popular a la sala polivalent de Lo Centro, per agafar forces abans de l'àpat principal. A les 14:00 hores, es servirà el dinar popular, seguit d'un sorteig de regals dels col·laboradors/es de la festa.

La jornada conclourà amb un ball de final de festa a l'edifici Polivalent, on el grup Jalaysa posarà la música per fer ballar a tots els assistents fins al vespre.

-

A Penelles els Tres Tombs es faran diumenge. El programa d'activitats començarà a les 10 del matí amb un esmorzar popular, al qual es podrà accedir amb la compra d'una tira al carretó de fato. A les 12 del migdia se celebrarà la missa, i en sortir, tindrà lloc l'acte central: els Tres Tombs, on els participants inscrits rebran un obsequi en reconeixement a la seva participació.

Després del recorregut, hi haurà un vermut popular, també disponible amb la compra de tires del carretó. A les 2 de la tarda, els assistents podran gaudir d'un dinar de germanor. La festa continuarà amb un sorteig del carretó de fato i altres premis per als participants. Per cloure la jornada, hi haurà animació musical de sobretaula a càrrec del Duo SIX

-

Els Tres Tombs de Gerb també se celebraran el diumenge.

La jornada començarà de bon matí, de 9:00 a 11:00 hores, amb un esmorzar popular de Sant Antoni, on veïns i visitants podran compartir una bona estona al voltant d'un plat típic de la festa.

A les 11:30 hores, tindrà lloc la missa en honor a Sant Antoni, un moment de trobada per a la comunitat local. Posteriorment, a les 12:30 hores, es realitzarà la benedicció de tractors, maquinària agrícola i animals de companyia, seguint la tradició de la festa.

Per acabar, es farà un sorteig popular, amb premis per a tots els assistents.

-

També es faran diumenge a La Sentiu de Sió.

La jornada començarà a les 13:00 h amb la celebració de la Santa Missa, seguida, a les 13:30 h, del tradicional recorregut dels Tres Tombs pels carrers principals del municipi.

A partir de les 14:15 h, la festa continuarà amb un dinar de germanor i una sobretaula musical com a fi de festa.

Altres pobles com La Ràpita celebraran els Tres Tombs el proper cap de setmana, concretament el 26 de gener.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar