Aquest cap de setmana al Cinema Balaguer gran estrena de la pel·lícula Alcarràs, guanyadora de l'Os d'Or a la Berlinale, dirigida per Carla Simón

Per Ràdio Balaguer
496 visites
A2Df7Aca460769De55Cbf8C3Fc563Ccacartellcinemaalcarrs

La cineasta Carla Simón estrena a la gran pantalla la pel·lícula 'Alcarràs' després del triomf al Festival Internacional de Cinema de Berlín i el reconeixement al Festival de Màlaga. El film explica la història de l'última collita de fruita d'una família d'una finca del Segrià abans que els propietaris hi instal·lin plaques solars. Després del viatge emocional d''Estiu 1993', Simón torna a gravitar en les relacions familiars i en els xocs entre les diverses generacions que viuen juntes.

Sinopsis:

L'avi ha deixat de parlar, però ningú de l'extensa família Solé no sap per què.

Com cada estiu, a Alcarràs, una petita localitat rural de Catalunya, la família cultiva una gran extensió de presseguers.

Després de vuitanta anys cultivant la mateixa terra, la família Solé es reuneix per fer junts la seva darrera collita.

Aquesta pel·lícula es podrà veure a la sala d'actes de la Casa de la Paeria de Balaguer, el dies 30 d'abril, 1, 2, 7 i 8 de maig. Més informació, horaris i reserva d'entrades a circusa.com

 

La projecció d''Alcarràs' farà reobrir sales de cinema tancades de 14 localitats de Lleida i Tarragona. Circuit Urgellenc portarà el film de Carla Simón a més de 40 poblacions

L'empresa exhibidora de cinema lleidatana Circuit Urgellenc portarà la pel·lícula de Carla Simón, 'Alcarràs', a més de 40 poblacions, a 14 de les quals no hi ha cinema des de fa anys. Moltes de les projeccions comptaran amb la presència d'actors, actrius i membres de l'equip tècnic de la pel·lícula. El Circuit Urgellenc ha reprès la campanya 'I love cine de poble' per fomentar la conscienciació de la importància de recuperar el cinema de proximitat.

La pel·lícula es podrà veure a les sales on el Circuit hi manté les projeccions com Balaguer (30 d'abril 1, 2, 7 i 8 de maig); Mollerussa (30 d'abril, 1, 2, 7, 8 i 9 de maig), Tàrrega (tots els dies, del 29 d'abril al 9 de maig), Tremp (30 d'abril, 1 i 2 de maig); Bellpuig (6, 7, 8 i 9 de maig), Agramunt (6, 8 i 9 de maig), però també Mequinensa (6, 7 i 8 de maig), Montblanc (15 de maig),  Ripoll i Vielha (del 14 al 16 de maig). També es podrà veure a Montsó en castellà els dies 30 d'abril, 1, 2, 7, 8 i 9 de maig, i a cinemes de les poblacions d'Aragó que gestiona.

 

Hi haurà cinemes que obriran les seves portes gràcies a 'Alcarràs'. Es  tracta de sales ubicades en pobles i petites ciutats de les terres de Ponent però també de Tarragona, en la majoria de les quals feia molts anys que ja no s'hi projectava cinema. Tal i com resava la campanya 'I love cine de poble' iniciada l'any 2020 arran del primer confinament per Circuit Urgellenc, que es dedica a la gestió d'una trentena de petites sales de cinema de poble.

 

Així doncs 'Lo Casino' de la localitat on s'ha enregistrat la pel·lícula de Simon, Alcarràs, serà el primer en recuperar-se. Es reobrirà el 29, 30 d'abril i l'1 de maig per projectar-hi la pel·lícula que ha convertit en protagonista aquesta població del Segrià de 9.500 habitants. A Alcarràs el cinema va tancar els anys 90 i també ho va fer a Aitona, on s'hi projectarà la pel·lícula el dia 30 d'abril. En aquestes poblacions del Segrià el Circuit Urgellenc hi feia projeccions esporàdiques fins ara.

 

Altres localitats com Cervera, la capital de la Segarra, reobrirà el seu cinema el dia 1 de maig. A Cervera el cinema va tancar l'any 2013 tot i que s'hi han anat fent projeccions i hi ha un projecte de recuperació anomenat Cinema Boira. També serà el cas de Bell-lloc (Pla d'Urgell) on des de finals dels anys 80 s'hi va perdre el cinema i el proper 6 de maig es reobrirà la sala de l'antic cinema Catalunya per estrenar-hi 'Alcarràs'.

 

També en aquesta comarca, al municipi de Torregrossa el dia 7 de maig es reobrirà la sala tancada els anys 80 per poder-hi veure el film de Simón, el mateix dia que també es projectarà a la Sala Cubtural d'Artesa de Segre, (Noguera), on el cinema Camats es va tancar els anys 80. En aquesta localitat de la Noguera el Circuit hi ha anat fent projeccions de cinema itinerant  unes 6/8 vegades l'any.

 

A les Borges Blanques, també podran gaudir el dia 7 de maig del cinema de Simó, al Pavelló de l'Oli, on el Circuit hi porta el cinema itinerant diverses vegades l'any. Les localitats del Segrià Soses, Sucs i Almacelles recuperaran les sessions de cinema els dies 13, 15 i 22 de maig, respectivament.

 

A Almacelles el cinema Casal va reobrir l'any 2001, s'hi va fer cinema durant uns anys i posteriorment s'hi han dut a terme projeccions de cinema itinerant, a més del cicle Gaudí. Al Pla d'Urgell, a la localitat de Bellvís 'Alcarràs' hi arribarà el dia 28 de maig, després que el cine Esport tanqués a principis dels anys 90, tot i que el Circuit Urgellenc hi projecta pel·lícules cada estiu. Les localitats de Pont de Suert (Pallars Jussà) i Penelles (Noguera) se sumen a la iniciativa, però també sales de Tarragona, com ara Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà), que recuperarà el seu cinema per projectar el film el dia 8 de maig, després d'haver tancat portes els anys 80.  'I love cine de poble'

 

El Circuit Urgellenc ha reprès la campanya 'I love cine de poble' per fomentar la conscienciació de la importància de recuperar el cinema de proximitat. La campanya, iniciada durant el confinament va aconseguir el suport d'Isona Passola, Antonio Resines, Sergi López, Andrea Trepat, Miquel Sitjar, Marta Romero, Gaizka Urresti, Belén Funés,  Marçal Cebrián, Sergi Moreno, Carles Porta, Tono Folguera, Maria Rodrigues Soto, David Verdaguer o Biel Rossell.   Promotors del primer autocinema de Catalunya, notícia internacional El Circuit Urgellenc també va promoure una nova fórmula per portar el cinema a la gent durant el confinament com va ser el primer autocinema de Catalunya, ubicat a Golmés. Una iniciativa del restaurant Resquitx d'aquesta localitat del Pla d'Urgell, que comptava amb la col·laboració de l'Ajuntament de Golmés.

 

Circuit Urgellenc és una empresa de Lleida que es dedica a l'exhibició cinematogràfica des de fa gairebé 80 anys. A través de la gestió de petites sales de poble, ha articulat la programació de cinema a les Terres de Lleida, Aragó i les Balears en forma de circuit itinerant, un format que s'ha mantingut i que ha garantit que la cultura cinematogràfica hagi arribat arreu de manera continuada des de fa dècades.

 

Alcarràs  és un dels llargmetratges de producció recent que compta amb el suport de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), que aquest 2022 dedicarà 28,2 milions d'euros en ajuts al sector audiovisual català. És la xifra més alta des de la creació de l'ICEC, amb un increment del 32,8% respecte del pressupost inicial del 2021 –amb 21,2 milions d'euros destinats a l'audiovisual– i del 60,9% respecte del pressupost inicial del 2020, xifrat en 17,5 milions d'euros per al conjunt del sector audiovisual.

 

Aquest suport decidit al cinema català i en català, a través de les línies de subvenció però també del suport i l'acompanyament que Catalan Films ofereix a les empreses productores en la difusió dels seus projectes arreu del món, ha tingut els seus fruïts: el cinema fet a Catalunya desperta l'interès de festivals i programacions internacionals de cinema, amb l'eclosió d'un fenomen que alguns mitjans internacionals han qualificat com la "Catalan New Wave". Un fenomen que protagonitzen cineastes i professionals joves entre els quals destaquen moltes dones que s'han fet un lloc en el panorama cinematogràfic internacional, com la pròpia Carla Simón. En realitat, el fenomen s'estén a altres

 

 

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar