Aquest dijous es triarà la sardana que durant la resta de l'any representarà la capitalitat de Balaguer com a ciutat de la Sardana 2022. Serà durant la celebració de tradicional concert de Reis amb la Bellpuig Cobla al Teatre Municipal a les 18h
Balaguer celebrarà aquest dijous dia 6 de gener una nova edició del tradicional concert de Reis al Teatre Municipal. L'espectacle s'iniciarà a les sis de la tarda amb la Bellpuig Cobla a la part musical.
Segons ha explicat a Ràdio Balaguer el president de l'Associació Balaguer Capital de la Sardana 2022, Jaume Marvà, aquest concert es realitza cada any aquest dia, però enguany serà especial per 3 motius: el primer és que s'estrenaran 3 sardanes, cosa poc habitual en un concert; el segon és perquè tot el programa són peces que formen part del patrimoni musical de la ciutat de Balaguer; i en tercer lloc perquè durant el concert es triarà la sardana que durant la resta de l'any representarà la capitalitat de Balaguer com a ciutat de la Sardana 2022, i que portarà el nom de Balaguer Capital de la Sardana 2022.
Marvà explica que l'acte tindrà dos parts en que s'interpretaran 5 sardanes en cada una. Les 3 sardanes a concurs es podran escoltar durant la primera part. D'aquesta manera el públic podrà votar durant la mitja part en unes urnes. Així, un cop fet el recompte i acabat el concert, es podrà donar a conèixer el veredicte del jurat i de la votació popular.
A la primera part s'interpretaran les sardanes Balaguer m'enamora, Verge del Miracle, i les tres estrenes finalistes dels Concurs de Composició: Sardanes al Mercadal, Glòria al Castell Formós i Carrer d'Avall. A la segona part es podran escoltar les sardanes Aimat Balaguer, Balaguer cel de la Terra ferma, Lo pont de Balaguer, Deliciós Mercadal i Balaguer ciutat comtal. El veredicte final del jurat i el del públic, així com la identitat dels autors, es donarà a conèixer en acabar l'acte. Cal recordar que, llavors, la sardana que obtingui el primer premi portarà el títol 'Balaguer Capital de la Sardana 2022'.
L'obra guanyadora rebrà un premi en metàl·lic de 1.200 €, mentre que les altres dues finalistes tindran un premi de 300 € cadascuna. La sardana escollida pel públic assistent al concert rebrà un premi de 200 €. L'acte estarà presentat per Jaume Marvà.
L'enregistrament del nou disc constarà de tretze sardanes més les 3 sardanes finalistes del Concurs de Composició. En total, 16 composicions de les quals 10 formaran part del concert i les altres 6 les enregistrarà un dia a banda la Bellpuig Cobla en solitari.
"Aimat Balaguer", del compositor Ricard Viladesau, sardana estrenada en versió cobla en la final del Trofeu Ciutat de Balaguer del Campionat de colles sardanistes, celebrat el diumenge 7 de novembre, també formarà part del repertori de l'enregistrament. Jaume Marvà explica que en aquest disc hi haurà composicions de músics de Balaguer i altres que són de músics de fora que han dedicat sardanes a Balaguer com Jaume Ventura Tort amb Balaguer ciutat Comtal o Daniel Gasulla amb Lo pont de Balaguer.
Balaguer serà proclamada oficialment Capital de la Sardana 2022 el dia de Sant Josep, 19 de març, i la voluntat de l'organització és poder estrenar aquell mateix dia el disc compacte amb l'enregistrament del concert d'aquest dijous. El CD inclourà les 10 sardanes enregistrades durant el concert, a les que es sumaran 6 sardanes més que la Bellpuig Cobla enregistrarà a porta tancada.
La proclamació oficial de Balaguer Capital de la Sardana 2022 comptarà amb un concert amb Roger Mas i la Cobla Sant Jordi al mateix teatre Municipal. L'Associació Balaguer Capital de la Sardana 2022 està ultimant els detalls de la imatge i continguts del nou enregistrament i espera poder-lo tenir a punt per aquell dia.