Asufin alerta que la cistella de la compra puja per primera vegada aquest any i comença a diluir la baixada de l'IVA. L'associació assegura que El Corte Inglés, Carrefour i Alcampo han encarit els productes respecte el mes passat
L'associació d'usuaris financiers (Asufin) ha advertit que la cistella de la compra puja per primera vegada aquest any i comença a diluir la baixada temporal de l'IVA implementada pel govern espanyol. La tercera anàlisi de l'entitat reflecteix la primera pujada al tiquet en relació amb el mes anterior, cosa que trenca la tendència a la baixa continuada observada. En concret, la mitjana de les cistelles de les cinc grans superfícies puja un 1,31%, equivalent a 39 cèntims. En aquesta ocasió, fins a tres grans superfícies, El Corte Inglés, Carrefour i Alcampo, encareixen els seus preus amb relació al mes anterior, en 0,78€, 2,13€ i 0,39€, respectivament.
Per tant, i encara que Mercadona i DIA han continuat aplicant rebaixes als seus preus, aquesta no és suficient perquè la tendència a la baixa continuï. Per Asufin, aquestes dades demostren que l'eliminació de l'IVA superreduït del 4% en els aliments de primera necessitat la reducció del 10% al 5% en els olis i la pasta són "ineficaces".