Balaguer acollirà una nova edició de Firauto, la Fira del vehicle de segona mà els dies 15, 16 i 17 d'octubre. Entre les novetats d'enguany, destaca que el certamen obrirà portes divendres a la tarda i que comptarà amb un espai dedicat a les autocaravanes
La ciutat de Balaguer acollirà una nova edició de Firauto, la Fira del vehicle de segona mà i complements, els pròxims dies 15, 16 i 17 d'octubre, al pavelló Inpacsa de la ciutat. La d'enguany serà la 29a edició, tenint en compte que la passada es va suspendre a darrera hora per la situació de pandèmia.
La presentació de la Fira s'ha fet aquest matí amb la participació de la paera de Fires, Maria Pau Ortiga; la tècnica de l'àrea, Antonieta Martínez; la paera de Promoció Econòmica, Ester Guarné; i el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal.
Segons han explicat, els expositors han mostrat entusiasme per retornar, dins les possibilitats, a la normalitat permesa i poder tornar a celebrar Firauto, un certamen molt esperat pels propis expositors però també pels visitants. També el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, s'ha mostrat molt satisfet per poder tornar a celebrar el certamen i confia que hi hagi força vendes.
Com a novetat, aquest any s'obriran les portes divendres a la tarda, de les 16.30 h fins a les 20.30 h, i dissabte i diumenge en horari de 10.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 20.30 h per donar més hores als possibles visitants i/o compradors.
Firauto és una fira pionera a les terres de Lleida en la qual 20 expositors presentaran més de 200 vehicles, tots ells supervisats i revisats, amb un gran ventall d'opcions, des de les més econòmiques, que es trobaran al Mercat de la Ganga, amb vehicles que no poden superar els 6.000 euros, fins a les més sofisticades, per a públics més exigents i/o amants del motor amb vehicles de gerència i amb molt pocs quilòmetres. Tots ells revisats i garantits amb el segell de qualitat de la Fira, segons ha comentat en aquest cas la tècnica de l'àrea de Promoció, Antonieta Martínez.
També hi haurà representats altres sectors, com són els remolcs i la maquinària industrial, els complements pels automòbils, l'àudio i també la retolació de vehicles.
Una altra de les novetats d'enguany serà l'espai dedicat a les caravanes, autocaravanes i altres opcions d'aquesta modalitat d'esbarjo. Estarà situat just a l'entrada oficial del recinte firal, segons també ha explicat la tècnica de l'àrea de Promoció, Antonieta Martínez.
Segons fonts de l'àrea de Promoció, el fet que el visitant pugui veure més de 200 vehicles en una sola exposició facilita la compra i dona més opció a escollir entre tots els productes presentats, ja que a diferència del vehicle nou que es pot comprar fàcilment per internet o altres canals, el vehicle d'ocasió és propi, aquell que es presenta amb les característiques concretes i particulars i difícilment se'n troba un altre d'igual.
Enguany, d'altra banda, no hi haurà exposició didàctica, com es feia els darrers anys al vestíbul del pavelló per tal de deixar més amplitud a les entrades i sortides però sí que hi haurà un espai amb cars ecològics per als més petits.
A causa de la covid, també la cabuda de visitants estarà limitada a les xifres permeses pel Procicat i es deixarà entrar en funció del recompte que es farà a l'entrada. També s'hauran de seguir les mesures de seguretat vigents actualment, com l'ús de mascareta, mentre que els vehicles estaran més espaiats per garantir les distàncies.