Balaguer celebrarà el proper dilluns, 17 de gener, els tradicionals Tres Tombs de Sant Antoni. Enguany algunes de les carrosses faran referència a la commemoració dels 800 anys de mercat a la ciutat.
Els actes començaran a les 7.00h amb un repic de campanes per anunciar la festa. A les 8.00h tindrà lloc la cerimònia de benedicció dels populars panets i una hora més tard, a les 9.00h la missa a l'altar del Sant.
A les 11 tindrà lloc, un cop hagin arribat les autoritats de la ciutat de Balaguer, presidides per l'alcalde de la ciutat, Miquel Aguilà, la missa solemne oficiada per Mossèn Pau Vidal i concelebrada pel rector de la Parròquia i President Honorífic de la confraria Mn. Ramon Solé i altres mossens.
L'actuació de la Coral del Casal de la Gent Gran de Balaguer, amenitzarà la litúrgia i un cop finalitzada la cerimònia, els celebrants, la Junta, les Autoritats, i els fidels, es dirigiran a l'entrada principal de l'església on la Confraria convidarà tothom a assaborir la tradicional coca de sucre i moscatell.
A les 12.00h del migdia, d'altra banda, començaran els Tres Tombs a la plaça del Mercadal, on es beneiran els animals domèstics, les carrosses, els tractors i la maquinària.
Cal destacar que en començar el tercer tomb, les carrosses s'enduran els premis designats pel jurat escollit per l'ocasió.
Enguany, com ja és costum, l'Associació Dona Rural participa també activament en aquesta festa. Aquesta ocasió ho fa amb el muntatge de dues carrosses commemorant, en un to divertit, els 800 anys de Mercat a Balaguer. La mateixa entitat prepara també una magnífica mostra a la Sala d'exposicions de l'ajuntament de Balaguer, sota el títol Mercadejant, amb la mateixa al·lusió als 800 anys de mercat.
L'acte inaugural de la mostra tindrà lloc a les 12 del migdia amb les autoritats assistents als tres tombs.
Un cop acabada la festa a la plaça del Mercadal de Balaguer tindrà lloc al Pavelló del Molí de l' Esquerrà el tradicional dinar de germanor i posterior ball obert a tota la ciutadania a partir de dos quarts de 7 de la tarda.
Les Festes de Sant Antoni Abat 2011 finalitzaran amb un sopar cloenda el dissabte 22 de gener al Restaurant del Santuari.