Balaguer continua sense interventor al no presentar-se cap dels sis candidats a la convocatòria per ocupar la plaça. D'altra banda a partir de dilluns un treballador municipal substituirà temporalment el secretari que ha demanat una comissió de serveis
Cap dels sis candidats per ocupar la plaça d'interventor a la Paeria de Balaguer s'ha presentat aquest dijous dia 20 de gener als exàmens per optar a la plaça d'intervenció. Les proves s'han fet 10 dies més tard del que s'havia previst en un principi "després que hi hagués un petit retard en la gestió de la llista d'admesos i exclosos", segons va explicar el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal.
Cap dels aspirants que el passat 26 d'octubre es van presentar als exàmens per cobrir la plaça d'intervenció a la Paeria de Balaguer va superar les proves per la qual cosa el concurs va quedar desert. De les 9 persones que aleshores van fer la sol·licitud per fer la prova només se'n van presentar 5 i d'aquestes cap d'elles la va superar.
El consistori ja havia convocat al juliol un primer concurs per cobrir la plaça, que també va quedar desert al no presentar-s'hi cap candidat. Va obrir aleshores una altra convocatòria (la del mes d'octubre), encara que a diferència de la primera, reservada a funcionaris amb habilitació estatal, la segona era per contractar un interventor interí, una cosa que planteja menys requisits però la mateixa titulació, i que havia de facilitar que s'hi presentessin més aspirants. És la mateixa tipologia de plaça que s'ha convocat novament i que novament a quedat deserta. Jordi Ignasi Vidal ha explicat que ara s'analitzaran els motius pels quals no s'ha presentat cap candidat.
La persona que ocupava la plaça d'intervenció a la Paeria de Balaguer la va deixar a mitjans de juliol per treballar a la Diputació.
En aquests moments la feina d'intervenció la fa una persona que ha cedit la Diputació de Lleida. Segons el paer en cap, Jordi Ignasi Vidal, l'haver pogut comptar finalment amb aquesta persona "ha possibilitat que es tirin endavant els expedients més importants, com ara el pagament de nòmines, pagament de factures, fiscalització de subvencions i de projectes".
D'altra banda, també té previst deixar la plaça aquest dilluns l'actual secretari de la Paeria de Balaguer, que ha demanat una comissió de serveis com a mínim un any, amb possibilitat d'un més, en una altra corporació local. Per aquest motiu, la Paeria ha obert una convocatòria "urgent i inajornable" per proveir amb personal funcionari amb habilitació estatal el lloc de secretari interí a Balaguer. De moment un treballador de la Paeria substituirà al secretari.
Aquest, disposa dels coneixements necessaris per exercir aquest càrrec. i cobrirà la plaça de secretari pel sistema de nomenament provisional, comissió de serveis o acumulació. Vidal ha explicat que de moment dos candidats han presentat la documentació necessària per ocupar el lloc de secretari.