Balaguer ha celebrat la tradicional Festa dels Anissets de Sant Domènec. Enguany sense missa i amb un concert de sardanes.

Per Ràdio Balaguer
747 visites
388B166888E37Add5438571743A3Cd6Fimg20200808Wa0021

Aquest dissabte a les 8 del vespre s'ha celebrat la tradicional Festa dels Anissets de Sant Domènec. Aquest any, i a causa de la situació actual, el programa s'ha vist modificat i no ha comptat amb la tradicional celebració litúrgica.

La festa ha comptat amb la tradicional benedicció dels anisets a la placeta de Sant Domènec i a continuació un concert de sardanes amb la cobla 'Lo Castell'. És una de les altres novetats d'enguany. S'ha convertit la tradicional ballada de sardanes en concert per extremar les precaucions.

 

La Festa dels Anissets està organitzada per l'Associació de veïns del centre històric de Balaguer, amb la col·laboració de la parròquia i la Paeria.

Es tracta d'una festa que recorda la tradició de la ciutat que explica que el convent de Sant Domingo tenia el costum de rebre els peregrins i visitants amb uns sellons d'aigua fresca, a la que s'hi afegia matafaluga que hi conferia un subtil gust d'anís. Amb els anys, aquesta planta va ser substituïda per uns confits coneguts com els anisets.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar