La capital de la Noguera ha organitzat pels propers dies diverses activitats per donar a conèixer la tasca que l'AECC està fent per recaptar diners per a la recerca i la investigació a més de conscienciar la ciutadania sobre aquesta malaltia.
Precisament, una d'aquestes activitats és la jornada que tindrà lloc el proper 25 d'octubre a la sala d'actes del consell comarcal de la Noguera, una jornada que porta per títol "Aecc en investigació, en suport constant i estable per la investigació de qualitat".
En aquesta jornada, que començarà a les 19.00h, la doctora Rosa Maria Martí parlarà sobre un estudi de la heterogeneïtat tumoral en l'aparició de resistències a teràpies convencionals del melanoma humà.
Així ho ha explicat avui a Ràdio Balaguer Pilena Naval, la presidenta de la nova junta local Aecc Balaguer, que, precisament, també es presentarà en aquesta jornada de la setmana que ve, on també es farà un agraïment a la junta anterior.
Àudio.....
Com sentíem, un altre dels actes que es faran properament aquí a la ciutat per recaptar fons per lluitar contra el càncer i per conscienciar la societat també sobre la necessitat que tots plegats donem l'escalf i l'ajut a les persones i famílies que es troben lluitant contra aquesta malaltia és el sopar solidari que tindrà lloc el dissabte 27 d'octubre a les 21.30 h al pavelló Molí de l'Esquerrà.
Precisament aquest és el principal repte de la nova junta local Aecc Balaguer, recaptar el màxim de diners possible perquè es pugui continuar lluitant contra aquesta malaltia i oferir activitats gratuïtes a totes aquelles persones que les necessitin.
Àudio.....
Precisament, pel que fa a activitats, Pilena Naval, recorda que l'AECC Lleida organitza a Balaguer diferents activitats adreçades a persones que han patit o pateixen càncer o a les seves famílies. Són activitats totalment gratuïtes que es fan a Balaguer però que estan adreçades a la població de tota la comarca.
Àudio.....
D'altra banda, aquest divendres, 19 d'octubre, és el Dia Mundial del Càncer de Mama, i és per això que també hi ha prevista una sessió terapèutica amb música, dansa i cants harmònics al CAP de Balaguer de les dotze a la una del migdia. Durant tot el matí també hi haurà una taula informativa de l'AECC.
Àudio.....
També en motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama moltes botigues de Balaguer han decorat els seus aparadors amb el color rosa com a protagonista. Pilena Naval es mostra molt satisfeta per la gran acceptació entre els comerços balaguerins d'aquesta iniciativa.
Àudio......
En motiu d'aquest Dia Mundial del Càncer de Mama també durant tota aquesta setmana s'han organitzat altres activitats arreu de la comarca sota el lema "amb tu, donem la cara". És el lema que ja es va utilitzar el 4 de febrer, el Dia Mundial del Càncer, aleshores en color verd i ara amb el rosa.
Entre les activitats previstes hi ha, per exemple, una xerrada sobre alimentació saludable a Térmens demà dimecres; també a Térmens dijous hi haurà una conferència sobre "Tot el que hem de saber sobre el càncer de mama"; al CAP d'Artesa divendres hi haurà una taula informativa; també divendres n'hi haurà una a Bellcaire; dissabte tindrà lloc una caminada de marxa nòrdica a Sant Llorenç de Montgai i el dia 21 un dinar solidari a Térmens.