Balaguer impulsa un nou Pla Municipal de Dinàmica Educativa. El projecte engloba diverses activitats educatives pensades per a què infants i joves de la ciutat coneguin millor l'entorn en el que viuen.
L'ajuntament de Balaguer ha presentat als diferents centre educatius de la ciutat la 25a edició del Pla Municipal de Dinàmica Educativa.
El regidor de Cultura, Ensenyament i Festes, Miquel Aige, explica tot seguit en què consisteix aquest projecte i a qui va adreçat.
Àudio
Enguany s'ofereixen vint activitats que pretenen fomentar la cultura, l'esport, la promoció de conductes saludables i l'educació ambiental o valors com la solidaritat i el civisme. Entre les novetats, destaca un concurs de fotografia i un altre de pessebres i la titulada "De l'hort al mercat, que proposa la creació d'un petit hort al centre educatiu on s'hi plantaran productes de temporada.
Àudio
La proposta "De l'hort al mercat" també inclou una visita als horts de la ciutat, al mercat dels dissabtes i tallers per conèixer els avantatges d'una alimentació equilibrada i de qualitat.
El programa està adreçat a tots els centres d'educació infantil, primària i secundària de Balaguer. La regidoria d'Ensenyament ha tramès un formulari als centres per tal que sol·licitin la inscripció a les diferents activitats, i, en funció d'això, la regidoria s'encarregarà de programar-les i distribuir els alumnes en diferents grups.
Les activitats es realitzaran en horari lectiu durant aquest curs.
L'ajuntament posa a disposició dels centres tot el material didàctic necessari per desenvolupar algunes activitats, com, per exemple, les que proposen la descoberta de la ciutat amb rutes urbanes, visites als monuments i serveis o al museu o l'arxiu històric.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=2568