Balaguer inicia avui les Festes del Sant Crist 2010 que s'allargaran fins el proper dimarts. Els nens i nenes de la ciutat han fet aquest matí l'habitual ofrena floral al Santuari del Sant Crist acompanyats dels gegants.
La jornada d'avui ha començat a les 10 del matí amb la tradicional ofrena floral al Santuari del Sant Crist per part dels nens i nenes de la ciutat acompanyats dels gegants i la Cucafera amb la xaranga Helvéticos Show.
També l'Associació de la Gent Gran de la Noguera fa aquesta mateixa tarda la seva particular ofrena floral al Santuari del Sant Crist.
A les 8 d'aquest vespre, d'altra banda, està prevista la inauguració de l' exposició Retrospectiva del mercat de Balaguer en imatges, uns mostra produïda per l'Arxiu Comarcal i el Servei Educatiu de la Noguera.
Mitja hora més tard, a dos quarts de 9 es donarà el tret de sortida oficial a les festes amb el pregó a càrrec aquest any de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu. El pregó, com sempre, es fa a la Sala d'Actes de l'Ajuntament, on també tot seguit es projectarà el curtmetratge inèdit de la Festa Major del Sant Crist de Balaguer de l'any 1945 Escenas balaguerienses de la Fiesta Mayor, recuperat per l'Ajuntament l'any passat procedent de la Casa Pallàs.
Seguidament, hi haurà una gran batucada com a inici de les festes a la plaça del Mercadal, davant de l'Ajuntament.
Els actes d'aquesta nit, continuaran amb les actuacions dels grups MALAGUANYATS, LA LOCA HISTERIA I THE SMOKING DOGS, al Pavelló Molí de l'Esquerrà.
La Festa Major de Balaguer continuarà demà, diumenge, dilluns i dimarts amb molts més actes de caire religiós, cultural, festiu, lúdic i esportiu.
Cal destacar entre aquests, la Missa Solemne que tindrà lloc el dimarts a les 11 del matí al Santuari del Sant Crist, així com el Castell de Focs Artificials el diumenge a les 9 de la nit. El Castell de Focs d'enguany, igual que el de l'any passat, cal destacar que es dispararà des de la Nova Passarel·la.