Balaguer se sumarà, per tercer any consecutiu a l'activitat Liceu a la Fresca amb l'òpera Tosca. La projecció tindrà lloc aquest divendres a les 22 h al pati dels antics escolapis
Aquest divendres 28 de juny a les 22 h tindrà lloc al pati dels antics escolapis, al carrer del Miracle, 23, baixos de Balaguer, la retransmissió en directe des del Liceu de Barcelona de l'òpera TOSCA de Puccini, emmarcada en l'activitat LICEU A LA FRESCA 2019.
L'acció de l'òpera ens situa a la Roma de 1800, poc després del final de la República Romana (1798-1799) que, durant un temps breu, va eliminar els privilegis eclesials i va recloure el papa Pius VI a un monestir de la Toscana, després de la dissolució dels Estats Pontificis a benefici del Directori i com a estat satèl•lit de la França napoleònica. Tanmateix, la campanya italiana de Napoleó seguia imparable i en el moment d'iniciar-se l'òpera s'està produint la batalla de Marengo a Alessandria, Piemont, el 14 de juny de 1800. La contesa, en un primer moment favorable al bàndol austríac, acabaria amb la retirada del general Michael von Melas i amb la victòria de l'exèrcit de Bonaparte.
Un quart d'hora abans del començament de la retransmissió en directe, a les 21.45 h, membres de l'Associació Cultural Grup d'Art 4 de Balaguer, explicaran als assistents l'argument de l'òpera. Precisament aquesta associació, juntament amb els Amics de l'Òpera de Lleida col•laboren en aquesta iniciativa organitzada per la Paeria de Balaguer arran d'un conveni de col•laboració amb el Liceu de Barcelona.
L'associació Gastrobar de Balaguer donarà servei de bar a tots els assistents a aquesta retransmissió que tindrà una durada aproximada de dues hores i quaranta-cinc minuts.
El programa LICEU A LA FRESCA 2019 es present a bona part del territori català, a més de diferents punts de l'estat espanyol.
Alguns municipis de comarca també ofereixen l'oportunitat de seguir-la en algun espai grupal, com és el cas de Camarasa, on es podrà seguir des de les 10 de la nit al Casal. A Montgai l'oferiran a la plaça de Cal Rua i a Térmens al Centre Cultural Sant Joan, on a més es farà una introducció a aquesta òpera mitja hora abans.