Balaguer serà per cinquè any consecutiu la seu del Campionat de bàsquet ACELL-Special Olympics. El torneig se celebrarà l'11 de febrer i hi participaran 210 esportistes.
Balaguer serà per cinquè any consecutiu la seu del Campionat de bàsquet ACELL-Special Olympics, un torneig que enguany aplegarà 210 esportistes amb discapacitat intel·lectual de diversos clubs de la província de Lleida. La competició se celebrarà el proper 11 de febrer entre les 10.00 i les 14.00 hores al pavelló d'Inpacsa i està organitzat per ACELL-Special Olympics Catalunya RT Lleida i el Club Esportiu l'Estel de Balaguer.
En total, hi haurà 8 equips participants: 6 d'entitats de Mollerussa, Lleida, Tàrrega, Almacelles, Juneda i Balaguer; la secció d'esportistes discapacitats del Sedis Airam de La Seu d'Urgell, i l'equip format per l'associació de voluntaris de La Caixa i Down Lleida. El equips competiran en dues categories, establertes segons la seva discapacitat: la competició basquet amb reglament FIBA, dividida a la vegada entre tres nivells en funció de les capacitats intel·lectuals i motrius dels participants; i les proves individuals i adaptades, també dividides en tres categories en les quals els participants hauran de demostrar les seves habilitats individuals amb diferents circuits de conducció, passades i llançaments adaptades al bàsquet.
Després dels partits oficials, se celebrarà un partit d'exhibició en què s'enfrontarà l'equip Asvolcall-Acell Lleida, campions del Campionat d'Espanya de Bàsquet unificat del passat octubre, contra una selecció de jugadors del Club Bàsquet Balaguer.
L'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, ha felicitat als organitzadors per aquesta iniciativa, que, ha dit, "fomenta la integració de les persones discapacitat a través de l'esport". Així mateix, s'ha posat a disposició de l'Estel i Acell-Special Olympics perquè Balaguer continuï sent seu d'aquesta competició. L'alcalde i el regidor d'Esports, Guifré Ricart, s'han reunit avui amb el coordinador territorial d'Acell, Álvaro Terreros; el president del Club Esportiu l'Estel, Carles Profitós, i la coordinadora del Club Esportiu l'Estel, Anna Pàmies.