Balaguer tornarà a disposar de pista de gel per Nadal. La Paeria ha tret a licitació la seva instal·lació amb un pressupost de 60.000 euros. Preveu posar-la en funcionament a principis del mes de desembre, dies abans de la celebració del Mercat de Santa

Per Ràdio Balaguer
755 visites
655915B606E477Ad60E2860371715080Pistadegelngelguimerdsc00515

Balaguer preveu tornar a disposar d'una pista de gel durant les Festes de Nadal.

La Paeria ha tret a licitació la seva instal·lació amb un pressupost de 60.000 euros i la previsió és posar-la en funcionament a principis del mes de desembre, uns dies abans de la celebració de la Fira Mercat de Santa Llúcia.

Des de la Paeria confien que enguany la pista de gel torni a ser un pol d'atracció per moltíssima gent i que ajudi a revitalitzar el comerç de Balaguer que, segons la paera de Promoció Econòmica, Ester Guarné, aplaudeix la iniciativa de tornar a instal·lar la pista de gel a la plaça del Mercadal.

Segons les bases de licitació, la pista funcionarà entre el 2 de desembre de 2022 i fins al 8 de gener de 2023 i es prestarà el servei de forma gratuïta als alumnes dels centres educatius públics i concertats de Balaguer, en horari lectiu escolar, entre els dies 5 i 21 de desembre de 2022, ambdós inclosos. Aquesta activitat serà coordinada per la Paeria de Balaguer, segons també ha explicat Ester Guarné.

La pista, d'uns 300 metres quadrats, s'instal·larà novament a la Plaça Mercadal i el preu del tiquet serà d'un màxim de 6€ i la durada del mateix de 30 minuts. Es podran oferir vals de descompte de 2 euros a la Paeria de Balaguer per tal de potenciar l'activitat comercial. Aquests vals de descompte no seran vàlids els dissabtes, diumenges i vacances escolars.

Les Festes de Nadal del 2018-2019 van gaudir de la pista de gel de Balaguer més de 8.500 persones mentre que el 12 de gener de 2020 es va tancar la pista amb l'assistència de 7.500 usuaris, entre altres coses, per les inclemències del temps amb pluja uns dies i vent d'altres. Tot i això, segons la Paeria, es van assolir els objectius que s'havien marcat des de l'equip de govern, oferir un espai lúdic i ser un pol d'atracció per a moltíssima gent.

 

Licitació pista de gel

Durada del contracte: el termini d'execució del contracte serà des del dia 2 de desembre de 2022 i fins al 8 de gener de 2023.

Valor estimat del contracte 81.742,00 euros (IVA exclòs), amb inclusió de la previsió d'ingressos que obtindrà el contractista en l'explotació del servei. Es calcula que aquest valor de 81.742,00 euros IVA exclòs inclou el preu per la contractació del subministrament, instal·lació, servei de gestió i manteniment de la pista de gel a satisfer per la Paeria de Balaguer i l'import dels ingressos rebuts dels usuaris de la pista (previsió de 29.752,07 euros per la venda d'entrades i 2.500,00 euros d'ingressos de publicitat)

--

L'objecte de la contractació és la instal·lació i el servei de gestió d'una pista de gel i a la ciutat de Balaguer, per tal de dinamitzar la campanya de Nadal a la ciutat.

El valor estimat del contracte ascendeix a la quantia de 81.742,00 euros (IVA exclòs).

Seran obligacions del contractista:

· Subministrament en règim de lloguer, transport, muntatge i desmuntatge d'una pista de gel d'unes dimensions mínimes de 25X12 metres, i de la il·luminació i so necessari pel correcte funcionament de la pista.

· Subministrament, en règim de lloguer, transport, muntatge i desmuntatge de 484 m2 de tarima per tal d'anivellar el terreny.

· Subministrament en règim de lloguer, transport, muntatge i desmuntatge de tres carpes de dimensions 5X5 metres i el corresponent mobiliari interior (mostradors, els prestatges, els bancs) i la moqueta.

· Subministrament en règim de lloguer i transport d'un mínim de 200 parell de patins amb un correcte estat de numeracions entre el 26 i el 48, de 30 patins de doble gavineta i 8 "dofins" que permetin ajudar els més petits a patinar. També s'haurà d'oferir lloguer de cadenes ajustables a les sabates dels adults que entrin a acompanyar un infant. S'haurà de tenir bosses de plàstic higièniques a disposició dels clients per a posar-se entre els mitjons i les sabates.

· Subministrament en règim de lloguer, transport, muntatge i desmuntatge de tota la infraestructura necessària per poder instal·lar, de forma aèria, una escomesa elèctrica provisional, per donar subministrament elèctric a la pista de gel d'uns 100 kw.

· Assistència tècnica i manteniment preventiu i correctiu de la pista, amb assistència 24 hores durant tot el període d'obertura de la pista.

· Mínim de 3 persones destinades a la gestió de la pista de gel (venda d'entrades, lliurament i recollida del material, suport als usuaris, neteja de l'espai i la resta de tasques necessàries per al bon funcionament del servei).

· Servei de vigilància de la pista des del primer dia de muntatge fins al darrer dia de desmuntatge i durant les hores que la pista restarà tancada al públic.

· El contractista serà responsable de la qualitat tècnica dels treballs que desenvolupi i de les prestacions i serveis realitzats, així com de les conseqüències que es dedueixin per l'Administració o per a terceres de les omissions, errors, mètodes inadequats o conclusions incorrectes en l'execució del contracte.

 · Tant en el moment de la fabricació de glaç com en el moment del desglaç cal que es realitzi d'una manera controlada evitant el màxim les possibles fuites d'aigua sobre tot en el cas de baixes temperatures en què es pugui gelar. En el cas que es produeixi aquesta situació, l'empresa haurà de senyalitzar i impedir que els vianants puguin circular per aquesta zona, evitant així possibles accidents. Caldrà també aplicar mesures per tal que la situació no perduri en el temps, com podrien ser aplicació de sal, o altres que siguin eficaços.

· Tot el material subministrat estarà en perfecte estat de neteja i presentació estètica. Disposarà d'un estoc de materials que permeti respondre de forma immediata les possibles eventualitats o imprevistos que es puguin generar.

· Seran a compte de l'adjudicatari els mitjans tècnics i materials necessaris per l'execució dels treballs que es puguin originar per qualsevol eventualitat que pugui sorgir a la instal·lació.

· L'adjudicatari haurà de disposar d'una farmaciola de primers auxilis i d'un protocol d'actuació a seguir en cas d'accident.

· El contractista tindrà cura de no fer malbé ni deteriorar el paviment ni qualsevol altre element que conformi l'espai ocupat. Complirà la normativa d'accessibilitat al públic i en particular es tindrà en compte les canonades col·locant en el terra la protecció i senyalització adequada. Deixarà l'espai en perfecte estat i net.

· El contractista haurà de disposar de recanvis de qualsevol element de la pista que pugi ser substituït en un termini màxim de 3 hores.

· L'adjudicatari aportarà una direcció tècnica per el muntatge i altrament aportarà certificat final de la instal·lació. El Director tècnic assumirà la coordinació de Seguretat i Salut durant el muntatge i desmuntatge de les instal·lacions, segons el RD 1627/97.

· La pista de gel i els serveis complementaris han de complir amb la Llei 16/2002 de 28 de Juny, de protecció contra la contaminació acústica i el Decret 176/2009, pel qual s'aprova el Reglament de la llei 16/2002, de 28 de Juny, de protecció contra la contaminació acústica, i se n'adapten els annexos així com l'ordenança municipal de soroll. Alhora, s'ha de donar compliment a totes les instruccions que doni l'Ajuntament, en relació als sorolls.

· El contracte s'atorga a risc i ventura de l'adjudicatari, que assumeix la responsabilitat civil i les obligacions fiscals que es derivin del compliment o incompliment contractual. El contractista està obligat a subscriure una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil d'import mínim 600.000,00€ per sinistre i any, i com a mínim de 150.000,00€ per víctima, que cobreixi les possibles indemnitzacions a tercer la qual haurà de mantenir vigent durant l'execució del contracte.

· El contractista haurà de complir les disposicions vigents en matèria fiscal, administrativa, laboral, de seguretat social, de prevenció de riscos laborals, així com la normativa interna del sector que reguli l'objecte del contracte. Si calgués, a requeriment municipal, seria necessari acreditar-‐ne l'esmentat compliment.

· Tot el personal empleat per a la prestació dels serveis objecte d'aquest contracte dependrà únicament del contractista a tots els efectes sense que entre ells i la Paeria de Balaguer existeixi cap vincle de dependència funcionarial ni laboral.

· El contractista haurà de disposar dels recursos humans suficients per a la prestació del servei objecte d'aquest contracte, d'acord amb les condicions tècniques establertes, aspecte que s'acreditarà en la documentació tècnica que cal presentar dins les proposicions.

· L'Adjudicatari, a títol únicament informatiu, haurà de facilitar, a la finalització de la prestació, un resum del nombre d'entrades venudes per dia, especificant les que disposaven de descompte. També haurà de facilitar un llistat del nombre total de patrocinador i de l'import recaptat en total per aquest concepte.

· L'empresa contractista haurà de designar, al menys, un coordinador tècnic o responsable integrat en la seva pròpia plantilla. Aquest serà el referent de l'empresa amb la Paeria de Balaguer durant el període del contracte i haurà d'estar localitzat de manera permanent, mitjançant telèfon mòbil i un correu electrònic i tindrà entre les seves obligacions les següents: 1. Actuar com a interlocutor de l'empresa contractista enfront de "l'entitat contractant", canalitzant la comunicació entre l'empresa contractista i el personal integrant de l'equip de treball adscrit al contracte, d'una banda, i "l'entitat contractant", d'altra banda, a tot el que fa a les qüestions derivades de l'execució del contracte. 2. Distribuir el treball entre el personal encarregat de la execució del contracte, i impartir a aquests treballadors les ordres i instruccions de treball que siguin necessàries en relació amb la prestació del servei contractat. 3. Supervisar el correcte desenvolupament per part del personal integrant de l'equip de treball de les funcions que tenen encomanades, així com controlar l'assistència d'aquest personal al lloc de treball. 4. Organitzar el règim de vacances del personal adscrit a l'execució del contracte i, amb aquest efecte coordinar adequadament l'empresa contractista amb "l'entitat contractant", a efectes de no alterar el bon funcionament del serveis. 5. Informar "l'entitat contractant" sobre les variacions, ocasionals a permanents, en la composició de l'equip de treball adscrit a l'execució del contracte

 

 

 

El preu del tiquet serà d'un màxim de 6€ i la durada del mateix de 30 minuts. Es podrà oferir vals de descompte de 2€ a la Paeria de Balaguer per tal de potenciar l'activitat comercial. Aquests vals de descompte no seran vàlids els dissabtes, diumenges i vacances escolars.

El contractista té l'obligació de prestar el servei de forma gratuïta als alumnes dels centres educatius públics i concertats de Balaguer, en horari lectiu escolar, entre els dies 5 i 21 de desembre de 2022, ambdós inclosos. Aquesta activitat serà coordinada per la Paeria de Balaguer.

L'empresa assumirà les despeses d'impressió de les entrades, així com de la publicitat, tan la impresa com la realitzada per altres mitjans.

Pressupost de licitació:

49.489,93 € sense IVA

59.882,81 € IVA inclòs (21,00%)

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar