Camarasa es mobilitza amb una recollida de signatures per evitar el tancament del servei diari a l'única oficina bancària del municipi. L'ajuntament ha parlat amb CaixaBank per intentar evitar que el servei quedi restringit a atenció amb cita prèvia

Per Ràdio Balaguer
447 visites
197597935709Deaf3D227A5D4D2A3C4Acamarasafirasantallucia

Els veïns de Camarasa estan recollint signatures per evitar el tancament del servei diari de l'única oficina bancària del municipi, que pertany a CaixaBank.

Aquesta campanya s'ha iniciat després de tenir coneixement de forma no oficial que l'entitat pretenia tancar l'oficina i deixar únicament un servei a demanda, per poder fer gestions en dies puntuals i sempre amb cita prèvia.

Aquest fet s'ha confirmat després que l'entitat es posés en contacte amb l'ajuntament

La confirmació la va rebre l'ajuntament quan els van contactar des del Servei de Lleida de Caixabanc, en saber el malestar veïnal, que també s'havia vist reflectit en l'últim ple municipal.   

L'ajuntament va agafar en l'últim ple el compromís amb els veïns de treballar per a que Caixabanc mantingui el servei i no tanqui l'oficina, tot i estar disposats a assumir una reducció dels horaris o dies d'obertura. En aquest sentit, des de l'ajuntament demanen un servei com a mínim d'un dia a la setmana fixe de servei, per a que els veïns puguin fer els seus tràmits sense cita.

Tal i com explica Elisabet Lizaso, alcaldessa de Camarasa, Caixabanc ha de mantenir l'oficina perquè el servei a demanda hi és.

Lizaso recorda que aquesta situació no afecta únicament a Camarasa, i argumenta que ja estan cansats de ser ciutadans de segona, i que no es pot parlar de lluitar contra el despoblament rural i anar reduint més serveis necessaris per a la població.

Actualment l'oficina compta amb una persona fixa de dilluns a divendres, a més d'un segon gestor puntual. Les noves mesures que restringirien el serveis a la visita del gestor puntual entraran en funcionament al mes de gener.

Tot i això, des de l'ajuntament denuncien que a 2 mesos vista encara no saben com quedarà exactament el protocol per demanar les cites prèvies. A més, els preocupa la gent gran, ja que aquesta és la que menys sap manejar els telèfons i internet i per tant veuran reduïts els serveis i s'enfrontaran a la dificultat de no saber demanar les cites prèvies.   

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar