Creu Roja Catalunya ha posat en marxa una campanya de fidelització per a totes aquelles persones sòcies que faci 50 anys que són sòcies de l'entitat i renovin abans de finals d'any el seu carnet
L' acció consisteix en l' entrega en mà, al domicili de la persona, del seu carnet de soci o sòcia. Precisament des de Creu Roja La Noguera s'ha fet entrega els darrers dies d'aquest carnet de fidelització a dos socis de l'entitat. Concretament un soci de Ponts i un de Térmens. A la província de Lleida són 7 els socis que fa 50 anys que són sòcies, segons ha explicat a Ràdio Balaguer Vicky Armingol, que també ha dit que la majoria de socis són gent gran i que ara la tasca es fer una crida a socis més joves. La col·laboració de les persones sòcies permet que Creu Roja pugui donar continuïtat als projectes per a les persones d'extrema vulnerabilitat.
D'altra banda més de 20.500 persones fan voluntariat a Creu Roja a Catalunya per fer front a les demandes socials actuals. A la comarca som 90 els voluntaris/tàries que col·laboren amb Creu Roja, i a la provincià en són més de 1.000.
Pot ser voluntari tothom entre 16 a 99 i entre d'altres requisits, requisits tenir disponibilitat i compromís. A Balaguer es por demanar més informació a la plaça Sant Salvador n 15, de 17h a 19h tarda, I dimarts I dijous als matins de 10h a 13h. També al web Creuroja.org
Dels més de 20.500 persones que fan voluntariat a Creu Roja a Catalunya per fer front a les demandes socials actuals, la majoria són dones i el 23% de tots els voluntaris tenen entre 20 i 30 anys. Així ho recull un comunicat de l'entitat coincidint el passat divendres dia 5 de desembre amb el Dia Internacional del Voluntariat. Segons aquest, el perfil més nombrós de les persones que decideixen ser voluntàries de l'organització a Catalunya és el de dona de 44 anys amb estudis superiors i que participa en l'àmbit de la inclusió social. Durant aquest any, més de 3.697 persones s'han incorporat al voluntariat de l'organització.
A través dels projectes que la Creu Roja Catalunya desenvolupa en l'actualitat, s'ha aconseguit arribar a més de 700.000 persones l'any passat, una xifra que s'estima que podria augmentar pel context d'inflació i la guerra d'Ucraïna, entre altres.
És per això que s'ha llançat la crida d'emergència Creu Roja Reacciona, mitjançant la qual amb un finançament inicial de més de 800.000 d'euros s'atendran les necessitats urgents de 10.300 persones (2.500 llars) a Catalunya en situació de vulnerabilitat.
Entre els àmbits que generen més interès a l'hora de fer voluntariat destaca primer inclusió social; segon, socors i emergències; i, en tercer lloc, el dedicat a la joventut. L'activitat de voluntaris inclou orientació laboral, acompanyament a persones grans, lliurament de productes de primera necessitat o atenció a persones sense llar, entre altres.
També aquests dies Creu Roja Joventut està immersa en la Campanya de Joguines que sota el lema "Els seus drets en joc!" arriba a la 30ª edició. Creu Roja la Noguera preveu arribar a més de 100 famílies
Per tal de dur a terme i facilitar la recollida de joguines hi haurà també punts de recollida en diversos establiments de Balaguer com la botiga Jar Toys, la Kukut, Kids and Us o a la Biblioteca Municipal
També al desembre tindrà lloc el partit de futbol sala que cada any organitza l'Escola Futbol Sala Comtat d'Urgell. Per entrar a veure el partit, els interessats han de dur una joguina nova, no bèl·lica i no sexista
Creu Roja a La noguera va atendre l'any passat a 52 famílies amb un total de 110 infants, 11 d'elles derivades pels Serveis Socials comarcals i la resta ateses per Creu Roja.