Cunipic engega la campanya de DEFENSA DEL MÓN RURAL. Els dos simpàtics personatges han iniciat, oficialment, el seu viatge per la geografia catalana des de les instal.lacions de CUNIPIC, a la població de Vallfogona de Balaguer

Per Ràdio Balaguer
974 visites
D431F67030Ca329Ee312F0F6Ac85D49Fpersonatgescunipiccampanyadefensamonrural2

L'empresa CUNIPIC, amb el seu CEO, Josep Piqué i el periodista Xavi Llopart segueixen endavant amb la seva original campanya de defensa del món rural.

Dos mascotes de CUNIPIC, un conill- toy i un conill porquí, convertits en dos capgrossos, són el protagonistes d´aquesta  promoció mediàtica i social que vol sensibilitzar al gruix de la població catalana a conèixer i defensar les comarques més deshabitades.

 Els dos simpàtics personatges han iniciat, oficialment, el seu viatge per la geografia catalana des de les instal.lacions de CUNIPIC, a la població de Vallfogona de Balaguer ( 1.900 habitants).

A dalt d' un tractor, les dos mascotes han sortit de CUNIPIC per dirigir-se a l´Ajuntament de Vallfogona de Balaguer. A la seva arribada a la casa de la vila, els ha rebut l' alcalde, Xavier Castellana, que está satisfet de la campanya de defensa del món rural que lidera CUNIPIC:-"El que necessitem avui en dia és donar a conèixer el món rural i explicar que tenim  molt de potencial. Tenim unes escoles al món rural, de gran qualitat.  En el tema cultural tenim un patrimoni fabulós o en el tema de les empreses...  Tenim un exemple molt clar al poble, CUNIPIC, una empresa situada en un nucli rural que ha desenvolupat un volum de negoci a nivel internacional".

Terra de ramaders i pagesos, les dos mascotes s' han desplaçat fins a la finca de Roser Serret, que tota la vida ha treballat amb vaques de llet. Ja ho feien el seu pare i el seu avi.

El CEO de CUNIPIC, Josep Piqué, está orgullós del seu origen pagès: -El que volem és fer promoció del món rural. Nosaltres sóm de pagès, tota la vida hem estat al món rural, i creiem que el món rural és un gran desconegut per la gent de ciutat".

 Piqué  está satisfet de veure els suports que está rebent la campanya: - "L' Assosiació de Micropobles de Catalunya; L' Associació d' Enginyers Agrònoms de Catalunya  o el Consell Comarcal del Baix-Ebre  o el Consell Comarcal de la Noguera estan fent difusió de la nostre iniciativa. Estem molt contents. Molta gent s´estima el món rural".

 

 

 

Aquesta campanya de sensibilització sobre el món rural estarà recolzada per la publicació, el setembre del 2021, d'un llibre pedagògic per a les escoles titulat: CATALUNYA RURAL .

Josep Piqué i el periodista especialitzat en el món rural Xavier LLopart han unit esforços i decidit que és hora que els alumnes puguin volar, lluny de les parets de la ciutat fins a una Catalunya deshabitada però plena d'oportunitats.

El periodista Xavier Llopart ha agafat les mascotes de CUNIPIC, les ha humanitzat i fet protagonistes d´aquest treball periodístic i pedagògic.

 Les mascotes protagonistes del llibre CATALUNY RURAL explicaran que és una escola rural; que a Catalunya hi ha maneres diferents de parlar el català; que hem de recolzar a la nostra pagesia ; que existeix tot un món cultural lluny de la capital catalana o que molts poblets desconeguts són terra d'oportunitats econòmiques i turístiques.

Les mascotes del llibre són les mateixes que aquest estiu estaran viatjant per Catalunya ( Poble de Segur; Arséguel; Barcelona; Tortosa; Cadaqués; Tarragona; Girona, Taull... ) sensibilitzant a la població.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar