El balaguerí Francesc Canosa presenta al Museu de Lleida el seu darrer llibre, 'Sixena: la croada de la memòria'.

Per Ràdio Balaguer
832 visites
E96Cc93A71F74408578D3243Aabe374Ddwtnmj7Vmaegzmf
El Museu de Lleida va acollir ahir la presentació del llibre 'Sixena: la croada de la memòria', del balaguerí Francesc Canosa. 
 
Sixena: la croada de la memòria, editat per l'Editorial Fonoll, és la darrera proposta de l'artista balaguerí, un llibre que tot i el seu títol, no està només centrat en el litigi per les obres procedents del monestir de Santa Maria de Sixena, sinó que va més enllà i pretén explicar més de vuit segles de la història d'un territori i de la gent que l'ha habitat. 
 
Escrit amb estil propi i excel•lentment documentat, el llibre és la seqüència dels fets històrics, i exposa els lligams històrics del monestir de Sixena amb Catalunya, destacant que sense l'aportació econòmica del bisbat de Lleida, el temple ja faria temps que hauria perdut tot el seu patrimoni. 
 
Durant la presentació, l'autor va voler ressaltar que el conflicte de les obres no és més que una mostra de la 'ficció i el fracàs d'això que han anomenat Espanya' i que segons ell mateix, 'no encaixa'. 
 
L'acte va estar presidit pel director del Museu, Josep Giralt i va comptar amb la presència de Josep Gelonch, editor del llibre, i un nombrós públic assistent. 
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar