El Departament d'Acció Climàtica destina 845.000 euros a la restauració ambiental i ecològica del riu Farfanya

Per Ràdio Balaguer
504 visites
5819A67De521597C90E994074Cb258Bariufarfanyaarxiu

Aquesta operació s'inicia al terme de les Avellanes i Santa Linya, passant per Tartareu, fins a la seva confluència amb el riu Segre a Menàrguens, cobrint una distància total de 26,3 quilòmetres.

L'enfocament principal del projecte es centra en la rehabilitació del propi curs del riu. Això implicarà l'eliminació de sediments acumulats al llarg dels anys, una mesura clau per a la reducció significativa del risc d'inundacions a les àrees urbanes properes. Al mateix temps, es posarà un fort èmfasi en l'erradicació de la vegetació invasora, amb una atenció especial a les canyes, que han demostrat ser una espècie altament invasiva en tot aquest tràngol.

A més de les mesures mencionades, el pla preveu la retirada d'una estructura hidràulica de petita envergadura, ara obsoleta, que anteriorment desviava l'aigua cap als camps adjacents. Com a part de la posta en marxa de les millores, s'eliminarà un mur de pedra a la zona d'horts a la seva passada per Balaguer.

Per a millorar la consciència pública sobre aquesta iniciativa, està prevista la instal·lació de panells informatius que oferiran detalls específics sobre les feines realitzades al llarg de tot aquest tràngol de 35 quilòmetres del riu Farfanya, que travessa la comarca de la Noguera.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar