El Departament d'Agricultura dóna suport a la campanya de promoció de la producció integrada.
Ahir es va presentar a Lleida la campanya d'hivern de promoció de la producció integrada.
L'objectiu és donar a conèixer les propietats de la fruita de tardor (poma i pera) així com les característiques dels productes de producció integrada.
La finalitat de la producció integrada és obtenir productes d'alta qualitat, disminuir els residus i optimitzar els mètodes de producció mitjançant una integració total dels recursos disponibles. Permet garantir la salut del consumidor i, al mateix temps, respectar el medi ambient.
Els consumidors trobaran els productes identificats amb una marieta, logotip que simbolitza el respecte envers la fauna i la flora locals i també envers el propi productor i el consumidor.
Segons la directora general d'Agricultura, Teresa Masjuan, em aquest tipus d'iniciatives "s'han de veure implicats tots els agents de la cadena alimentària per promoure entre els consumidors el coneixement i la valoració de la qualitat dels aliments produïts a Catalunya amb un ús limitat de productes agroquímics i d'adobs, i també l'aplicació de processos que afavoreixen la diversitat de l'ecosistema agrícola i potencien l'activitat conservadora del medi rural i del paisatge".
La campanya de tardor completa la promoció que es a va fer també el passat estiu, quan es va portar a terme la promoció de fruita d'estiu produïda sota el sistema de producció integrada (especialment la pera i la poma).
Actualment, a Catalunya hi ha 2.476 productors de producció integrada i 108 elaboradors. Aquest tipus de producció compta amb 46.431 hectàrees, la majoria d'elles concentrades a la demarcació de Lleida.