El Departament d'Agricultura impulsa l'anàlisi del funcionament del mercat de la fruita dolça a Catalunya
El director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, Carmel Mòdol, va inugurar ahir la jornada tècnica 'Anàlisi de mercat de la fruita dolça', que s'ha celebrat a la seu del departament d'Agricultura a Barcelona. Aquesta jornada s'emmarca en el Codi de Bones Pràctiques Comercials al llarg de la Cadena Alimentària a Catalunya (CBPC), concretament dintre del grup de treball d'anàlisi de mercats, que promou jornades destinades a analitzar el funcionament dels diferents mercats agroalimentaris per tal de poder identificar les problemàtiques concretes de la cadena alimentària per proposar-ne solucions.
En la taula rodona que hi va haver es va consensuar que cal seguir treballant per tal de buscar possibles actuacions que aportin solucions a les diferents problemàtiques del sector. Entre les aportacions dels assistents i ponents, destaquen propostes com la d'incentivar el diàleg entre els operadors de la cadena, per trobar sinèrgies conjuntes; fer créixer el consum, obrint nous mercats i recuperant el consum interior; millorar la informació cap al consumidor i especialment als més petits, que seran els consumidors del futur, donant missatges que contribueixin a donar valor als productes, destacant que la fruita es un dels pilars de la dieta mediterrània, els seus atributs i propietats nutricionals i saludables, així com l'origen i frescor, etc.; i aprofitar les noves tecnologies i el comerç on line per ampliar oportunitats de negoci.
Durant la Jornada, el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, va fer referència a la importància d'aquest tipus de trobades, on hi ha un intercanvi positiu d'impressions entre representants de diferents baules de la cadena.