|
El Festival Internacional de Cinema d'Àger (FICdÀ) va donar el tret de sortida a la seva segona edició aquest divendres 4 d'octubre amb la jornada inaugural i les entrades exhaurides pel primer dia. La Col·legiata de Sant Pere d'Àger acull durant tot el cap de setmana projeccions d'un total de catorze curtmetratges, dividits entre 10 ficcions i 4 documentals.
La inauguració del FICdÀ 2024 va comptar amb la participació dels directors del certamen, Albert i Marcel Carbó, que van assegurar que el festival "ha vingut per quedar-se" i que l'objectiu és anar creixent any rere any. Per la seva banda, l'alcaldessa d'Àger, Mireia Burgués, va destacar que "el FICdÀ és molt més que un festival, és un punt de reflexió i un esdeveniment que contribueix a enfortir la nostra identitat". A l'acte inaugural també van assistir-hi la resta de membres de l'equip organitzador i regidors de l'Ajuntament d'Àger.
Abans d'iniciar la primera sessió de curtmetratges, Lily Baker, la directora del curtmetratge Azadi, el va presentar davant del públic de la Col·legiata. Tot seguit, la primera sessió va arrencar amb 'Non Grata', una història d'Alba Lozano en la qual s'explica la història de la Julia i la seva lluita pels drets del seu fill Dani, que té TDAH. Va agafar el relleu 'Blava Terra', de Marine Auclair March, en la qual els espectadors acompanyen l'Elionor per la finca en la qual viu a la Mallorca de 1940. El següent curt de la primera tanda va ser el reflexiu 'Perder', de Rubén Guindo Nova, al voltant de l'addicció al mòbil d'un nen i les reaccions familiars a aquest problema. El documental 'Azadi', l'opera prima de Lily Baker Föhring, Juan Luis Ortega Navarrete i Luciana Espinoza Hoempler, va tancar la primera sessió. El documental posa el focus en la Sarah, una dona iraniana que des de la distància lluita per l'alliberació de les dones al seu país.
Durant la pausa entre sessions, el públic assistent va poder gaudir d'un sopar a càrrec dels restaurants Bar Lo Torres, Bar La Gasolinera, Bar Restaurant La Vall d'Àger i Pizzeria Cal Perubí al Jardí del Dipòsit. El toc musical el va posar el DJ Paul Bugs amb la seva sessió.
Abans d'iniciar amb l'última sessió, Maria Besora, directora de 'Dol i fa sol', i Javier Prieto, director de 'Solo Kim', van presentar els seus treballs al públic sota les estrelles, i van afegir que el FICdÀ és "un dels escenaris més espectaculars on han presentat els seus curts".
La segona ronda de curtmetratges va començar amb el documental 'Dol i Fa Sol', de Maria Besora i Pep Garrido, sobre com el grup musical infantil Xiula va escriure una cançó sobre el dol i la mort amb diferents famílies. La següent cinta en projectar-se va ser una ficció sobre un adolescent transgènere, 'Solo Kim', dirigida per Javier Prieto de Paula i Diego Herrero. La jornada de divendres va acabar amb 'Cuarentena', una història de Celia De Molina, protagonitzada per Andrea Ros i Natalia de Molina, sobre una dona que afronta el postpart. Es va posar el punt i final a la cita cinematogràfica amb un col·loqui dels tres directors, Maria Besora, Lily Baker i Javier Prieto de Paula, amb el públic del FICdÀ.
Aquells que van voler acabar la nit amb una copa i bona música van poder fer-ho al Jardí del Dipòsit amb el DJ Paul Bugs.
El FICdÀ continua avui dissabte 5 d'octubre, amb dues sessions més de curtmetratges en les quals es podrà veure 'Hàbitat' (Elena Escura), 'La Niña Tatuada' (Elisa Lanzas), 'Los Cayucos de Kayar' (Álvaro Hernández Blanco), 'Masaru' (Rubén Navarro), 'Welcome Tahiya' (Marta Bayarri), 'Zona Cero' (David Gaspar Gaspar) i 'Demà' (Estefania Ortiz).
Les entrades es poden comprar per 6 euros a la web del festival, des d'on també es pot reservar gratuïtament l'entrada per a la gala de clausura del diumenge.
El Festival Internacional de Cinema d'Àger (FICdÀ) és una iniciativa de l'Ajuntament d'Àger i la productora Silendum Films. Compta amb el patrocini de BonÀrea, Cudós Consultors, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Vunkers IT Experts; la col·laboració de Torrons i Mel Alemany, Cafès Delsams, Parc Astronòmic del Montsec i Molí del Pau, i el suport de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, la Diputació de Lleida i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
|