El fred intens continua retardant la posada en servei de la variant d'Artesa de Segre sobre la carretera C-1412b. Les baixes temperatures no permeten efectuar la capa superior del ferm. El retard se suma altres registrats anteriorment

Per Ràdio Balaguer
503 visites
10D1Fde9D6543Ac45E6A2471A9Dfe8E4Obresnovavariantartesasegreeixcomiolsc1412B2

Les obres del variant d'Artesa de Segre a la carretera C-1412b, que formen part de la millora de l'Eix de Comiols, acumulen un nou retard, ara a causa del fred.

Inicialment es preveia que l'obra pugues entrar en funcionament a l'octubre de l'any passat, però "determinades condicions meteorològiques" han anat impedint l'avanç previst de les obres. Aquestes últimes setmanes ha estat el fred el causant de la demora, ja que segons Territori, les baixes temperatures afectarien als treballs d'implantació de la capa superior del ferm.

Aquests treballs, que compten amb una inversió de 5 milions d'euros i es van iniciar la tardor de l'any 2021, permetran enllaçar des de l'actual traçat de la carretera C-14, que ja discorre per fora del nucli urbà, amb la carretera L-512, que dona accés al conegut com 'Eix de Comiols'. La nova via, té un traçat de 1,1 quilòmetres de longitud i una amplada de 9 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun, i dos vorals d'1 metre. S'inicia a l'encreuament amb la C-14 i finalitza en accés de nova construcció a l'alçada de l'estació d'ITV.

L'obra forma part de la millora de l'Eix de Comiols, al que en els propers mesos es preveu realitzar altres actuacions.

D'una banda, s'eixamplarà i millorarà el traçat de l'L-512 i la C-1412b des del final de la nova variant d'Artesa de Segre, en un tram de 15 quilòmetres. A més es construiran petites variants del traçat i modificacions al voltant dels nuclis urbans del Pont d'Alentorn, Vall-llebrera i Montargull, així com diverses estructures. La inversió estimada és de 56 MEUR.

Finalment es preveu actuar en el condicionament de la carretera C-1412b en el tram entre Folquer i Isona i Conca Dellà: Aquesta actuació, de 13,3 quilòmetres de longitud, comprèn el pas per un àmbit d'orografia més complexa. Així, comportarà l'execució de quatre túnels que sumen en total 1,3 quilòmetres i quatre viaductes d'uns 200 metres de longitud cadascun. També inclou la variant de Benavent. Per aquesta actuació s'estima una inversió de més de 125 MEUR.      

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar