El Govern amplia l'atenció del servei telefònic 'Infància Respon' per garantir una resposta àgil i eficaç en casos de bullying escolar, ciberassetjament i abusos sexuals.
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el d'Ensenyament reforçaran el telèfon 116 111 Infància Respon per garantir un suport àgil i eficaç sobretot en l'atenció de les demandes relacionades amb l'assetjament als centres educatius, el ciberassetjament i altres maltractaments o abusos sexuals a infants i adolescents.
Aquest reforç de les prestacions del telèfon d'atenció a la infància anirà acompanyat d'un seguit d'actuacions de difusió i informació, principalment entre els joves, per garantir-hi l'accés de tots els menors que pateixin situacions de maltractament així com de les persones que en siguin coneixedores. Així s'ha aprovat aquest dimarts per acord de govern.
En paral·lel, els dos departaments reforçaran en el termini aproximat d'un mes el circuit d'atenció, derivació i intervenció per als casos d'assetjament escolar (bullying) comunicats al telèfon 116 111, que garanteixi la derivació especialitzada i la coordinació interinstitucional cap als centres, amb una resposta immediata i experta en tot moment.
El servei telefònic Infància Respon (116 111) és de caràcter europeu i present a tots els estats, com també a múltiples comunitats autònomes, i ofereix informació, assessorament i orientació i atenció amb relació a qualsevol tipus de demanda que afecti la infància i l'adolescència, entre d'altres, aquelles relacionades amb maltractaments i vinculades amb el sistema de protecció als infants.