El Govern destina 23,2 MEUR als ajuntaments i consells comarcals per pal·liar l'impacte social de la pandèmia. El Govern aprova també destinar al món local el 85% de les sancions posades per ajuntaments per incompliments del confinament
El Govern ha aprovat destinar 23,2 milions d'euros als ens locals per pal·liar l'impacte social de la covid-19. Ho fa a través d'una addenda al contracte programa del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies amb ajuntaments i consells comarcals en matèria de serveis socials, altres programes i serveis relatius al benestar social i polítiques d'igualtat. Els recursos serviran per reforçar àmbits com l'atenció primària de serveis socials, els serveis d'atenció domiciliària, els temporers o el sensellarisme. També es contractaran dinamitzadors cívics per a l'emancipació juvenil, i es reforçaran els sistemes de resposta urgent per a dones que es troben en situació de violència masclista.
Es tracta de la quarta addenda al contracte programa que es fa amb motiu de la covid-19. Permetrà continuar responent a la crisi social que ha comportat la pandèmia, a més d'avançar en el desplegament del Pla Estratègic dels Serveis Socials, en tant que el contracte programa 2021-2024 no es pot signar mentre el Govern estigui en funcions. En total, l'addenda suposa un increment de 5,4 milions pel finançament de mesures socials a la ciutat de Barcelona, davant la situació específica que té.
D'altra banda, el Govern ha aprovat aquest dimarts un decret llei de mesures urgents en matèria pressupostària, fiscal, administrativa i financera que preveu destinar als ajuntaments el 85% de la recaptació que hagin fet per les sancions imposades per la policia local o guàrdia urbana per incompliments de les restriccions de la pandèmia durant el primer estat d'alarma. L'objectiu de l'Executiu català és que els diners es destinin als ajuntaments on es van cometre les infraccions per "reforçar la seva tasca de lluita contra la pandèmia".
La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, no ha concretat la xifra total de recaptació amb aquestes multes. La xifra global de recaptació, entre Mossos i Policies locals, és d'uns 2 milions d'euros, segons Interior, tot i que el 85% s'haurà de calcular exclusivament sobre la part recaptada pels ajuntaments.