El Govern preveu recuperar més d'11.000 MEUR de despesa turística el 2021, lluny dels 21.318 MEUR del 2019. El procés de vacunació i el certificat digital Covid de la Unió Europea seran factors 'claus' per a la recuperació

Per Ràdio Balaguer
498 visites
C3832D03485F6A5005Bd5Ab0085E94Dbplatjamascareta1

El Govern preveu recuperar més d'11.000 milions d'euros de despesa turística el 2021, segons l'informe sobre l'activitat turística dels principals mercats emissors present aquest dimarts pel Departament d'Empresa i Treball en el Consell Executiu. Tot i la recuperació del sector, les dades previstes per aquest any estan lluny de les xifres del 2019 i d'una total normalització de l'activitat turística a Catalunya. Fa dos anys, la destinació catalana va rebre 19,3 milions de turistes i va registrar una despesa de 31.318,8 milions d'euros. Ara, la generalització dels processos de vacunació en els principals mercats emissors i el certificat digital Covid de la Unió Europea són factors "claus" per a la recuperació del sector.

Els mercats internacionals representen la meitat de visitants de Catalunya, però generen el 85% dels ingressos. L'informe preveu que els mercats europeus de proximitat i els mercats domèstics català i espanyol siguin els primers a reactivar-se. Per zones, el litoral, els Pirineus i l'interior de Catalunya tindran un comportament per sobre de la mitjana.

 

La conselleria preveu que l'activitat turística d'enguany sigui superior a la de 2020, amb 3,9 milions de visitants estrangers i una despesa turística de 3.660,6 milions d'euros.

 

Per recuperar el sector, el Departament d'Empresa i Treball ha posat en marxa un pla de reactivació de 6,5 milions d'euros i més de 30 accions que ha de permetre reactivar el turisme domèstic, de proximitat i l'internacional.

 

La xarxa formada per les dotze oficines de Promoció Turística de Catalunya que té l'Agència Catalana de Turisme (ACT) a l'exterior permeten conèixer l'evolució de l'activitat i anticipar mecanismes que afavoreixin la recuperació. En el darrer any, a més de mantenir la destinació catalana per posicionar-la en primera línia, els centres han fet un monitoratge per conèixer les demandes sorgides arran de al pandèmia de cada mercat emissor, domèstic i internacional.

ACN

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar