El grup balaguerí Ksonronda participarà aquest dissabte a la festa de 'les dones heroiques defensen Terrassa dels bandolers'

Per Ràdio Balaguer
585 visites
6A4Ef7071A1166Feb625C01Db3B360Eb35C809462B8B4D559F6D68E4Bce1F8Ef

Aquest dissabte 12 de juny Terrassa acolliran una recreació dels fets del 20 de juliol de 1558 "Les heroiques dones de Terrassa". Aquell dia els homes de la Vila, a la crida del sometent, anaren a defensar Barcelona de l'atac d'uns vaixells turcs.

Aprofitant aquest fet, un gran nombre de bandolers s'acostaren a la Vila. Gent gran, sacerdots, nens i especialment dones tancaren els portals i defensaren les muralles, armats amb llances, forques, bastons i eines del camp. Al final, van aconseguir salvaguardar la població.

La jornada anirà a càrrec de la colla Trabucaires Bandolers de Terrassa i acabarà la festa, a partir de les 18 h  amb un berenar, a la Societat Coral els Amic, amenitzat pel grup balaguerí de cançó folk, tradicional, gresca, taverna i sobretaula Ksonronda

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar