El Monestir de les Avellanes acollirà a partir de demà la seu de la delegació ACIM Terres de Ponent, l'Associació Catalana per la Infància Maltractada.
Demà dissabte es farà la signatura oficial entre l'Associació Catalana per la Infància Maltractada (ACIM) i el Monestir de les Avellanes, per acollir la seu de la nova delegació d'ACIM a les Terres de Ponent.
El fet de que ACIM hagi escollit el Monestir de les Avellanes com a seu, es deu a la relació de més de 20 anys que totes dues entitats comparteixen. Des de l'any 1995, els membres de l'Associació Catalana per la Infància Maltractada de les Terres de Ponent (ACIM) han trobat en el Monestir de les Avellanes l'espai més adient per fer les seves reunions i congressos. Per altra banda el Monestir de les Avellanes acull la Biblioteca d'ACIM, un fons bibliogràfic únic especialitzat en la matèria, i que va ser dipositat l'any 2010 a la biblioteca del monestir.
Fa uns mesos la Junta Directiva d'ACIM va aprovar la creació d'una delegació a les comarques de Lleida, que a partir del dia 26 tindrà com a seu oficial el Monestir de les Avellanes. Ambdues entitats col·laboraran en endavant per fomentar activitats i projectes a l'entorn de la prevenció i protecció de la infància maltractada.
El programa de l'acte de presentació constarà: d'un acte institucional amb la presència de diverses autoritats, la signatura de l'acord i una jornada de formació per a professionals i interessats en la matèria. A la tarda hi haurà un concert a càrrec de l'Orfeó Balaguerí obert a tothom.