El Museu de la Noguera acull avui la presentació del llibre 'Corba de Foc. El cap de pont de Balaguer'. Es tracta del cinquè volum de la col·lecció 'Eines de Memòria' i proposa un recorregut didàctic pels espais de la batalla del Segre.

Per Ràdio Balaguer
735 visites
Storage

 

El Museu de la Noguera acull aquest vespre, a les 20.00h, la presentació del llibre "Corba de Foc. El cap de pont de Balaguer". 

L'acte comptarà amb la presència del director del Memorial Democràtic, Jordi Palou-Loverdos, que estarà acompanyat de l'alcalde de Balaguer, Josep M. Roigé, i de la coautora del llibre, Eva Solanes. 

La ciutat de Balaguer va ser escenari clau del darrer tram de la Guerra Civil, focus de resistència republicana i objectiu dels bombardejos i l'ofensiva de l'exèrcit franquista. 

Aquest cinquè volum de la col·lecció "Eines de Memòria", editada pel Memorial Democràtic, reviu els passatges més rellevants de la guerra i l'ocupació a la capital de la Noguera. 

Es tracta d'un material pedagògic adreçat a professorat i estudiants de secundària i batxillerat que proposa un recorregut didàctic per la Guerra Civil i pels espais de la batalla del Segre. 

Comença amb l'esclat de la Guerra i acaba amb una reflexió sobre la importància de recuperar la memòria d'aquells esdeveniments tot plantejant l'oportunitat de preservar els vestigis que han resistit el pas del temps. 

Ha estat escrit pels professors de secundària Antoni Bardavio, Guillem Closas, Mercedes de la Cuesta, Cristina Gatell, Ismael Panadés, Eva Solanes, Joaquim Sabaté, David Sancho, i coordinat per la professora Rosa Solsona. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar