El Museu de la Noguera i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera han celebrat aquest dissabte una Jornada de didàctica de la Guerra Civil (1936-1939)

Per Ràdio Balaguer
690 visites
141F9E1574D96D7Dfa911412E17C9823Img3045

El Museu de la Noguera i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera han celebrat aquest dissabte una Jornada de didàctica de la Guerra Civil (1936-1939)

En la jornada s'ha presentat el catàleg Remira!, que s'ha elaborat amb les fotografies sobre la Guerra Civil a Balaguer fetes per l'alumnat de segon de batxillerat de l'IES Ciutat de Balaguer.

La jornada ha estat conduïda per la directora del Museu de la Noguera, Carme Alòs, i pel director del Camp d'Aprenentatge, Antoni Bardavio.

La iniciativa, coordinada des del CdA de la Noguera, va consistir en agafar fotografies de la Guerra Civil a Balaguer (que va cedir l'Arxiu de la Noguera) i des del mateix espai on es va fer aquella fotografia els alumnes van haver de fotografiar aquell lloc en l'actualitat i muntar la foto antiga sobre al moderna. Fruit d'aquell treball es va inaugurar l'exposició "Remira" l'any 2018 a la sala d'exposicions de la Paeria de Balaguer i ara se n'ha fet aquest catàleg, que es presentarà aquest proper dissabte.

Durant la jornada també s'han presentat les propostes didàctiques sobre la Guerra Civil que ofereixen alguns CdA i EdA del Departament d'Educació, entre ells, també el de la Noguera. En aquest cas, s'ha explicat la importància d'explicar als alumnes en primera persona aquells fets, en una zona tan important com va ser Balaguer i la Noguera, amb el Cap de pont de Balaguer o la zona del Merengue, a més de la coneguda com la Lleva del biberó.

L'activitat ha estat adreçada en especial a mestres i professors de les terres de Lleida però també d'arreu de Catalunya per donar-los a conèixer quins camps i entorns d'aprenentatge ofereixen propostes relacionades amb la Guerra Civil, quin aspecte concret treballen de la guerra  i en quins llocs de Catalunya s'ubiquen.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar