El paer de Cultura, Arnau Torrente, fa una crida a mantenir el confinament i celebrar Sant Jordi des de casa. Des de Cultura continuen treballant per assentar les bases de com ha de ser Balaguer a nivell cultural els propers anys

Per Ràdio Balaguer
811 visites
B9D1671E6E351882B235Ef91416D6B60Bibliotecasantjordiimage20200420At13 05 56

El paer de Cultura de Balaguer, Arnau Torrente, ha fet avui una crida a mantenir el confinament i celebrar Sant Jordi des de casa, engalanant els balcons amb manualitats com roses o dracs dibuixats i enregistrant vídeos de 30 segons de durada llegint un escrit, text o fragment d'un llibre. L'objectiu és seguir donant el caire cultural associat a aquesta diada. Segons ha explicat Torrente a Ràdio Balaguer,  "és important que es noti que és Sant Jordi, que la festa no es perdi i que d'una manera o d'una altra sigui present en el dia a dia dels balaguerins"

 

Els vídeos es poden penjar a les xarxes el hashtag #santjordi2020 i etiquetant @ciutatbalaguer.

 

Pel que fa als actes de la diada, el paer de Cultura també ha recordat la programació especial que oferirà demà Ràdio Balaguer, que ha qualificat com un dels punts estrella, i que inclourà un programa especial del Va de Llibres, a càrrec de la biblioteca municipal Margarida de Montferrat. El programa inclourà

tertúlies amb llibreters i autors locals, recomanacions de llibres per a públic infantil i adult i una secció musical amb cançons dedicades a Sant Jordi. També la lectura teatralitzada de la Llegenda de Sant Jordi a càrrec de la Companyia de Comèdies Crisi Perpètua. El programa s'emetrà en directe a les 9.00h del matí i en redifusió a les 20.00h.

 

Arnau Torrente, d'altra banda, ha explicat que tot i la congelació de moltes  activitats, algunes de les quals han quedat ajornades i altres suspeses, l'àrea de Cultura de la Paeria continua treballant des d'un aspecte menys visible. Segons el paer, "és molt probable que els actes massius tardem a veure'ls novament però això no vol dir que no continuem treballant per assentar les bases de com ha de ser la ciutat a nivell cultural els propers anys.  Ho estem fent, ara és el moment de mirar més a llarg termini i fer plantejaments estratègics que ens ajudin a repensar la ciutat des del punt de vista cultural perquè quan l'activitat es pugui reprendre ens agafi preparats".

Entrevista a rÀdio a la carta, informatius

El mes destacat