El paer en cap de Balaguer es reuneix avui a Barcelona amb el secretari general d'Infraestructures, Marc Sanglas, per saber què hi ha de cert respecte a una possible reducció de carrils en la futura autovia entre Lleida i Balaguer
El paer en cap de Balaguer es reuneix avui a Barcelona amb el secretari general de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, per saber què hi ha de cert respecte a les informacions aparegudes les darreres setmanes en relació a que l'autovia entre Lleida i Balaguer pugui passar de quatre a tres carrils.
Segons ha dit aquest dimecres Jordi Ignasi Vidal en el programa Directe a la Paeria de Ràdio Balaguer, "a nivell oficial el Departament de Territori no ha dit tres". Avui, però, el paer en cap confia en conèixer la versió i postura de l'actual conselleria en persona i "la reacció de la Paeria anirà en funció del que ens expliquin. Està clar, però, que nosaltres entenem que això ha de ser una autovia", ha dit.
Jordi Ignasi Vidal ha reiterat també aquest dimecres que la reducció de carrils seria un "error garrafal" i ha dit que "no tindria cap sentit". Vidal també ha parlat del greuge comparatiu que ha suposat per Balaguer i altres localitats properes el fet que no passés per aquí l'Eix Transversal. Segons el paer en cap, "s'ha vist que l'A2 ha estat un eix de desenvolupament. La compensació de l'A2 havia de ser l'Eix Transversal que algú va decidir que no passava per Balaguer, que tirava fins a Cervera i connectava amb l'A2. La Noguera només té 30 metres d'autovia, el tros que s'acaba al municipi de Térmens. El que està clar és que nosaltres el que necessitem és poder tenir una connexió amb autovia".
Fa uns dies va tornar a ser notícia que l'opció dels tres carrils podria estar guanyant pes per a la futura autovia entre Lleida i Balaguer i de la que només hi ha fets els 6,4 quilòmetres de la variant de Vilanova de la Barca.
Fonts de la conselleria de Territori van apuntar que la preferència és fer una autovia de tres carrils (dos en un costat i un en l'altre) per temes de seguretat. Aquesta opció es va implementar fa anys en el tram de la C-13 entre Alcoletge i la rotonda que dona accés al polígon industrial del Segre.
Tot i això, les mateixes fonts assenyalaven que encara s'està estudiant quina pot ser la millor alternativa i van afegir que s'estan "refent estudis" i "mirant totes les dades" arran de les demandes dels alcaldes de Balaguer, Térmens i Vallfogona, els quals consideren que una autovia de tres carrils seria un "nyap".