El paer en cap de Balaguer es reuneix avui a Barcelona amb el secretari general d'Infraestructures, Marc Sanglas, per saber què hi ha de cert respecte a una possible reducció de carrils en la futura autovia entre Lleida i Balaguer

Per Ràdio Balaguer
557 visites
D839F270659Ea96B23B0C31A0E329B83Paerencapprogramadirectealapaeria15Demar1

El paer en cap de Balaguer es reuneix avui a Barcelona amb el secretari general de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, per saber què hi ha de cert respecte a les informacions aparegudes les darreres setmanes en relació a que l'autovia entre Lleida i Balaguer pugui passar de quatre a tres carrils.

Segons ha dit aquest dimecres Jordi Ignasi Vidal en el programa Directe a la Paeria de Ràdio Balaguer, "a nivell oficial el Departament de Territori no ha dit tres". Avui, però, el paer en cap confia en conèixer la versió i postura de l'actual conselleria en persona i "la reacció de la Paeria anirà en funció del que ens expliquin. Està clar, però, que nosaltres entenem que això ha de ser una autovia", ha dit.

Jordi Ignasi Vidal ha reiterat també aquest dimecres que la reducció de carrils seria un "error garrafal" i ha dit que "no tindria cap sentit". Vidal també ha parlat del greuge comparatiu que ha suposat per Balaguer i altres localitats properes el fet que no passés per aquí l'Eix Transversal. Segons el paer en cap, "s'ha vist que l'A2 ha estat un eix de desenvolupament. La compensació de l'A2 havia de ser l'Eix Transversal que algú va decidir que no passava per Balaguer, que tirava fins a Cervera i connectava amb l'A2. La Noguera només té 30 metres d'autovia, el tros que s'acaba al municipi de Térmens. El que està clar és que nosaltres el que necessitem és poder tenir una connexió amb autovia".

Fa uns dies va tornar a ser notícia que l'opció   dels   tres   carrils  podria estar   guanyant  pes  per  a  la  futura autovia  entre  Lleida  i  Balaguer i de la que només hi ha fets els  6,4  quilòmetres  de  la  variant  de Vilanova de la Barca.

Fonts  de  la  conselleria de Territori van apuntar que la  preferència  és  fer  una  autovia  de  tres  carrils  (dos  en  un  costat  i  un  en  l'altre)  per  temes  de  seguretat. Aquesta  opció  es  va  implementar  fa  anys  en  el  tram  de  la  C-13  entre  Alcoletge  i  la  rotonda  que  dona  accés  al  polígon  industrial  del Segre.

Tot i això, les  mateixes  fonts assenyalaven que  encara  s'està  estudiant quina pot ser la millor alternativa i van afegir que s'estan "refent estudis" i "mirant totes les dades"  arran  de les  demandes  dels  alcaldes  de  Balaguer,  Térmens  i  Vallfogona, els quals consideren que  una  autovia  de  tres  carrils  seria un "nyap".

 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar