El Parlament valida que el Consell Català de l'Esport pugui oferir préstecs a entitats afectades per la covid-19. Els crèdits es podran retornar en un termini de 5 anys i podran arribar fins els 300.000 euros
El Parlament de Catalunya ha donat llum verda aquest dimecres al decret llei que autoritza el Consell Català de l'Esport a atorgar préstecs a través de l'Institut Català de Finances a entitats esportives. La cambra ha convalidat el decret que permet a l'ens concedir préstecs durant el 2020 a una quantia màxima global de 8MEUR. La mesura pretén facilitar la liquiditat de les entitats esportives, inscrites en el registre oficial, que s'han vist afectades per la pandèmia de la covid-19. Els crèdits tenen per objectiu donar "garantia" i "enfortir" les entitats esportives del país. Es podran retornar en un termini de 5 anys i es podran fer des de els 20.000 fins els 300.000 euros.
La consellera de la Presidència, Meritxell Budó, ha defensat que les entitats esportives del país mereixen "eines" i "tots els recursos" per afrontar l'impacte que han patit per la covid-19. Per això, ha dit que des del Govern s'ha plantejat un pla de xoc facilitant l'accés al crèdit i agilitzant la tramitació de les subvencions.