El ple de Balaguer debat les ordenances de 2015 i modificacions financeres per avançar en l'amortització del deute i el pagament a proveïdors. [Actualitzada]
L'Ajuntament de Balaguer sotmetrà a votació en el ple municipal d'aquest dijous la revisió de les ordenances fiscals per a 2015 i diverses modificacions financeres per incorporar els estalvis generats del crèdit de pagament a proveïdors i els diners procedents del pagament del Pla de Barris.
La proposta de l'equip de govern, atenent a les indicacions del Pla d'Ajust 2012-2022, és incrementar un 3% l'impost d'activitats econòmiques, expedició de documents administratius, cementiri, residus, ocupació de via pública, guals, aigua o escorxador. L'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, ha recordat que el pla, aprovat per acollir-se al crèdit ICO de pagament a proveïdors, insta a aplicar un increment mínim del 3% de les taxes municipals. Amb tot, ha dit que les taxes que afecten a la majoria de ciutadans, com són l'aigua i les escombraries, s'incrementen molt poc en termes absoluts.
Àudio
L'increment del 3 % tirarà endavant amb tota probabilitat, ja que l'equip de govern compta amb el suport del grup d'ERC, segons ha avançat el mateix alcalde. Roigé, d'altra banda, ha assenyalat que l'IBI, l'impots de béns immobles, el que tots coneixem com la contribució, no es portarà a debat en el ple de demà a l'espera de la publicació de la llei de pressupostos de l'Estat.
Àudio
Pel que fa als comerços, l'alcalde ha recordat que durant els darrers tres se'ls ha reduït a la meitat el cost de la taxa d'escombraries.
D'altra banda, en l'apartat financer, en la sessió plenària de demà se sotmetrà a votació una modificació de crèdit de l'Ajuntament per incorporar al pressupost de 2014 els 519.000 euros procedents de l'estalvi generat per l'ampliació del període de carència i la modificació diferencial de l'euríbor del crèdit ICO de pagament a proveïdors. En aquest cas, Roigé ha recalcat que els diners aniran destinats al pagament de factures.
Àudio
Així mateix, es proposa una segona modificació de crèdit per tal d'incorporar el 765.990 euros corresponents al pagament de factures del pla de barris per part de la Generalitat. Aquest ingrés, tal com marca la legislació, es destinarà a amortitzar el crèdit ICO contret pel pagament a proveïdors. Aquestes modificacions obliguen, de retruc, a modificar el pla econòmic i financer de l'Ajuntament per tal de plasmar que aquest estalvi es destinarà a fer front a despeses ja contretes i, en cap cas, se'n generaran de noves.
Àudio
D'altra banda, el ple debatrà la declaració d'especial interès cultural de les obres de col•locació d'un mòdul prefabricat a l'Escola Mont-roig, la qual cosa suposa que el Departament d'Ensenyament pugui acollir-se a la bonificació del 75% de l'impost sobre construccions, instal•lacions i obres.
Àudio
També demà es debatrà una moció presentada pel grup de CiU en suport de les iniciatives internacionals per defensar la llibertat religiosa i denunciar la persecució dels cristians al món, especialment a Síria i l'Iraq.
Àudio
Finalment, en el ple de demà també es debatrà l'aprovació d'un expedient de reconeixement de crèdit de l'Impic. En aquest cas es tracta de factures, per un valor d'11.000 euros, corresponents a serveis prestats el 2013 però que han entrat a l'ajuntament aquest 2014.
El ple de demà se celebrarà a els 9 de la nit i, com sempre, el podran seguir en directe per Ràdio Balaguer.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=4463