El ple de l'ajuntament de Balaguer d'avui dijous porta a aprovació definitiva l'ordenança reguladora de l'ocupació de la via pública amb taules i cadires per a terrasses i vetlladors de bars.
El ple de l'ajuntament de Balaguer d'avui dijous porta a aprovació definitiva l'ordenança reguladora de l'ocupació de la via pública amb taules i cadires per a terrasses i vetlladors de bars. El consistori ha arribat a un acord amb el sector per tirar endavant la nova normativa després que s'ha estimat el 90 % del contingut de les al·legacions presentades pels afectats, segons ha explicat l'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé.
Àudio
El mateix alcalde ha destacat que una de les modificacions més importants respecte al text aprovat inicialment en el ple de setembre és la que fa referència a l'horari de tancament.
Àudio
Una altra de les modificacions és l'ampliació del termini per fer l'adaptació estètica de les terrasses, que passa de dos a sis anys, fins l'1 de gener de 2018. La nova ordenança prohibeix que cadires, taules i tendals siguin de plàstic o portin publicitat, si no és la del propi establiment.
La sessió plenària d'avui, d'altra banda, porta a aprovació el conveni de col·laboració entre el departament de Cultura, el Consell Comarcal de la Noguera i l'Ajuntament de Balaguer per a la gestió de l'Arxiu Comarcal.
Josep Maria Roigé explica que contempla aquest conveni.
Àudio
En el ple d'aquesta nit es debatran també quatre mocions, una d'elles presentada per IC-V en motiu del Dia Internacional de les Dones; una altra presentada per ERC; una moció del grup municipal del PSC i, finalment, una altra moció que presenten conjuntament el PSC i IC-V.
La moció de la formació republicana reclama al Govern de la Generalitat que reconsideri la seva actitud de deixar sense efecte la resolució del Parlament de Catalunya sobre les obres d'acondicionament de l'anomenat eix viari Tàrrega-Balaguer-Alfarràs.
Jordi Igansi Vidal és un dels regidors d'ERC a l'ajuntament de Balaguer.
Àudio
Pel que a fa a la moció del PSC, aquesta fa referència a l'auditoria de personal encarregada per l'equip de govern. En la moció el grup dels socialistes demana, entre altres coses, tenir accés a aquesta auditoria.
El portaveu socialista, Miquel Aguilà, explica el perquè de la presentació d'aquesta moció.
Àudio
Respecte a aquesta moció, l'alcalde Josep Maria Roigé, ja ha avançat que CiU hi votarà encontra i que no donaran cap informació als grups polítics sense abans haver parlat amb els comitès d'empresa i els afectats per la reorganització laboral que ja ha començat a fer l'equip de govern.
Àudio
Finalment, l'última moció que es debatrà és una moció presentada conjuntament pel PSC i IC-V contra la reforma laboral presentada pel Govern de l'estat.
El ple ordinari de l'ajuntament de Balaguer començarà a les 9 de la nit i el podran seguir en directe –com sempre- per Ràdio Balaguer.
Àudios a: http://www.radiobalaguer.cat/audios/podcast/index.php?id=2820