El president de la Diputació de Lleida visita l'escorxador municipal de Balaguer, que properament preveu ampliar el moll de càrrega. Des del 2012, la corporació lleidatana ha invertit a l'escorxador més de 300.000 euros.

Per Ràdio Balaguer
1673 visites
Bd085Aaa21A220Ca7Cf38198A481E474Escorxa
El president de la Diputació, Joan Reñé, acompanyat per l'alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, ha visitat aquest migdia l'escorxador de Balaguer, un equipament municipal, dels pocs de titularitat pública que queden a les comarques de Lleida, que permet donar feina fixa a unes 35 persones, de les quals uns 25 són llocs de treball directes. 
 
L'alcalde ha recordat que després que en perillés la seva continuïtat, a l'abril de 2012, per falta de garanties sanitàries, justament quan l'antic concessionari va renunciar al contracte, l'Ajuntament va assumir-ne les obres de remodelació, gràcies a l'aportació econòmica de la Diputació de Lleida. 
 
Àudio 
 
La primera fase de millora de l'escorxador va suposar una inversió de 197.877 euros i va permetre la substitució del revestiment de les càmeres de fred (amb greus pèrdues energètiques), el repintat de parets i equipaments, l'adequació del terra i la substitució de conduccions d'electricitat i aigua.
 
Reñé i l'alcalde, acompanyat de diversos regidors del consistori, el diputat Antoni Balasch, la president del Consell Comarcal de la Noguera, Concepció Cañadell, i altres autoritats, van visitar el recinte acompanyats dels responsables de l'escorxador, els quals els van detallar que dóna servei a productors i petits comerciants de la demarcació i també de la franja de Ponent.
 
Per la seva banda, Reñé es va mostrar molt satisfet de contribuir al manteniment de la instal•lació en perfectes condicions sanitàries i adaptades a la normativa vigent, ja que dóna servei a molts carnissers de la demarcació que volen controlar directament el producte que ofereixen als seus clients. 
 
Àudio 
 
L'aportació econòmica de la Diputació possibilitarà executar ara l'ampliació del moll de càrrega. Pressupostada en 124.000 euros, l'actuació permetrà ampliar el moll, instal•lar portes i abrics retràctils i plataformes anivelladores i col•locar un nou braç de càrrega, la qual cosa, segons va destacar Reñé, "deixarà l'escorxador municipal de Balaguer al dia pel que fa a exigències sanitàries", la qual cosa en garantirà la continuïtat durant molt temps.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar