El sector de la fruita de llavor encara aquesta campanya de comercialització amb optimisme pel que fa a preus , tenint en compte la caiguda de la producció al conjunt de la Unió Europea , haurien d'augmentar els preus
El sector de la fruita de llavor encara aquesta campanya de comercialització amb optimisme pel que fa a preus, tenint en compte una caiguda de la producció al conjunt de la Unió Europea a causa de afectacions meteorològiques , segons les dades fetes públiques aquest dijous en el congrés internacional Prognosfruit, que se celebra a Lleida .
En concret, per aquesta campanya es preveu una davallada del 21% en la producció europea de poma respecte a la passada, fet que hauria de comportar un incrementar els preus, segons Afrucat. En el cas de la pera, s'estima un 1% menys de producció. Cosa que hauria d'afavorir una comercialització "més fluida" i uns preus "més dignes" .
Des d'Afrucat no preveuen un 'efecte contagi' en poma i pera dels baixos preus que estan rebent actualment els productors estatals de fruita de pinyol, ja que mentre la campanya de comercialització de préssecs i nectarines és molt més curta, la de fruita de llavor s'allarga uns deu mesos i ja es pot conservar en càmera.
A més , sha de tenir en compte que les conseqüències del veto rus han portat als països productors a obrir nous mercats, focalitzant les noves exportacions cap a l'Àsia i Sud Amèrica.