El Síndic de Greuges tanca l'any 2021 amb prop de 12.000 queixes rebudes i més de 18.000 de tramitades. A la Noguera s'han rebut 17 queixes i 38 consultes, la majoria per la relació amb les polítiques socials però també amb l'administració
El Síndic de Greuges ha tancat l'any 2021 amb prop de 12.000 queixes rebudes i més de 18.000 de tramitades. Es tracta de les xifres més altes assolides fins al moment, superant les registrades al 2020 i el 2019.
També hi ha hagut més de 12.700 consultes i un elevat nombre d'actuacions d'ofici iniciades (264). En total, s'han iniciat prop de 25.000 expedients al llarg de l'any, un 14% més que l'any anterior, que ja va ser extraordinari.
Pel que fa als àmbits, destaquen la salut, l'educació i la recerca, però també pugen notablement les actuacions relacionades amb les discriminacions que fa referència tant a la manca de polítiques amb perspectiva de gènere, com a l'increment de la violència masclista o de les agressions LGTBI-fòbiques.
A la comarca de la Noguera destaquen amb un 34% les actuacions sobre polítiques socials, que són aquelles que tenen a veure amb la salut, el treball i les pensions o l'educació. També són destacables les actuacions relacionades amb l'administració pública i tributs, amb un total del 31% de casos.
El 16 i mig % són cunsultes relacionades amb el consum i el 7% són sobre medi ambient i urbanisme. La resta són consultes diverses.
Del total de les 55 actuacions que ha dut a terme el Síndic a la Noguera, 29 s'han realitzat a la ciutat de Balaguer.