Els Bombers activen tots els efectius davant del risc d'incendis arreu de Catalunya. Protecció Civil puja el pla Infocat a fase d'emergència 1 pels diferents incendis actius

Per Ràdio Balaguer
475 visites

D'altra banda Catalunya afronta una de les campanyes forestals més complicades i llargues dels darrers anys amb més de 5.000 efectius.

7C68002A174371C6886F0F3F668Adda4Fvuix4Cwuayhfn3

Els Bombers de la Generalitat han activa arreu de Catalunya l'anomenada fase M2, en virtut de la qual tots els efectius del cos han de presentar-se als seus parcs sempre i quan hi hagi vehicles amb els quals treballar.

La mesura es pren després d'una tarda complicada en què el cos d'extinció d'incendis ha hagut de fer front a sis focs de forma simultània, els més importants dels quals continuen descontrolats.

En aquest sentit, les tasques d'extinció de l'incendi de Baldomar, a Artesa de Segre (Noguera), i del de Corbera d'Ebre (Terra Alta) es mantindran durant la nit, així com les dels altres incendis. En paral·lel, Protecció Civil ha anunciat que el Pla Inofcat s'ha apujat a fase d'Emergència 1 pels diferents incendis actius i simultanis.

 

Els serveis d'emergències afronten una de les campanyes forestals més complicades i llargues dels darrers anys, situació propiciada per la poca pluja registrada durant l'hivern i les altes temperatures de les darreres setmanes. Això eleva el risc d'incendi arreu de Catalunya, sobretot a la zona central.

Per aquest motiu, la campanya d'enguany disposarà de més de 5.000 servidors públics, així com uns 40 mitjans aeris i 16 drons del cos d'Agents Rurals. El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat part d'aquests efectius aquest dimecres en un acte a l'Aeroport de Sabadell (Vallès Occidental). Fins el juny, ja s'han registrat 285 incendis forestals i s'han crenat 607 hectàrees de bosc, fet que suposa la xifra més alta des de 2012.

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar