Els contractes fixos creixen un 19% a Lleida fins al març.

Per Ràdio Balaguer
527 visites
0E9Cd2696499A83779410D7794Dacaa1Oficinadetreball

La contractació laboral segueix creixent a Lleida, malgrat que la immensa majoria dels nous contractes són temporals, segons reflecteixen les dades ofertes per l'Observatori del Treball. El nombre de noves altes va créixer un 17,03% el passat mes de març respecte al mateix període de l'any passat, i es va situar en 11.335.

Tanmateix, l'àmplia majoria d'aquests nous llocs de treball són temporals. Del total de contractats el mes de març, tan sols 1.465, és a dir, el 12,92%, són indefinits.

Dins de la temporalitat, les dades tampoc són encoratjadores ja que el 31,55% són per a un període inferior a un mes, mentre que els contractats per entre sis mesos i un any representen només el 2,95%, i els contractes per a dos anys es queden en el 0,36%.

Malgrat tot, val a destacar que el nombre de contractes que més ha augmentat en comparació amb el primer trimestre de l'any anterior són els indefinits, ja que n'hi ha un 19,10 per cent més.

En la distribució per sexe dels contractes, les estadístiques mostren que la majoria dels contractes es realitzen a homes, excepte a l'àrea de la interinitat, en què es contracta més dones.

Per sectors, la majoria de contractes tant fixos com indefinits es van realitzar el mes de març passat al sector serveis. 

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar