Els nous locutoris que s'instal·lin a Balaguer hauran d'estar separats almenys 400 metres d'altres locals dedicats a aquesta activitat, segons la nova ordenança per regular aquests establiments que entrarà en vigor a finals d'aquest mes.

Per Ràdio Balaguer
1131 visites
A490E5B0A8E7276C3Cbd4D8655Fc5Declocutori

Els nous locutoris que s'instal·lin a Balaguer hauran d'estar separats almenys 400 metres d'altres locals dedicats a aquesta activitat, segons la nova ordenança per regular aquests establiments que entrarà en vigor a finals d'aquest mes després de la seva publicació ahir al BOP. 

L'objecte d'aquesta ordenança és regular les condicions específiques a les quals s'han de sotmetre la instal·lació i el funcionament dels establiments de telecomunicacions del tipus telefònic per a ús públic, coneguts com a "Locutoris" en el municipi de Balaguer, amb independència de les condicions generals que sobre temes de seguretat, salut i ambientals els siguin d'aplicació. 

En l'ordenança també es detalla que la superfície mínima útil del local ha de ser de 35 m2 i que l'activitat de serveis de telefonia és incompatible amb qualsevol altra, amb l'excepció d'aquelles activitats vinculades a les noves tecnologies de la informació i la comunicació, com serveis telemàtics o informàtics tipus Internet, correu electrònic, fax, videoconferències i enviament de diners. 

D'altra banda, si l'establiment no disposa de llicència municipal específica per a la venda d'altres productes, es prohibeix expressament la venda de qualsevol producte, especialment alimentaris i begudes, així com la seva consumició. Únicament poden haver-hi màquines expenedores. 

Entre altres qüestions, l'ordenança estableix que l'horari de funcionament d'obertura al públic dels establiments de serveis de telefònics per a ús públic serà entre les 8 hores i les 22 hores. 

El mes destacat