En motiu del Dia Mundial de la Salut Mental s'empaperaran diverses ciutats de la província de Lleida. L' Associació Salut Mental La Noguera és una de les entitats participants que formen part de la Coordinadora de salut mental de les terres de Lleida

Per Ràdio Balaguer
366 visites
C2754E3Bf7Fff9806F44Cf7D46F80A3Cimage003

El 10 d'octubre en el marc del dia mundial de la salut mental, des de la Coordinadora de salut mental de les terres de Lleida i totes les entitats que en formen part, realitzen una campanya d'empaperar amb pancartes i cartells que contenen missatges impactants sobre la salut mental per diverses ciutats de la província de Lleida. Aquest any sota el lema La salut mental en un món desigual.

 

La Covid-19 ha posat de manifest la necessitat de tenir cura de la nostra salut mental i la importància de trencar amb els estigmes que acompanyen a les persones amb diagnòstic. Per contribuir a assolir aquests reptes han creat aquesta campanya amb frases com "Avui soc jo i demà pots ser tu", "La salut mental és cosa de tothom" o "No hi ha salut sense salut mental" per tal de sensibilitzar sobre una temàtica sovint estigmatitzada.

 

Lleida, Mollerussa, Sort, Tàrrega, Juneda, Cervera, Balaguer, Artesa de Segre, Ponts, Tremp, Solsona i El Pont de Suert són les ciutats on és poden trobar aquestes pancartes. Aquesta campanya s'ha realitzat en col·laboració amb les entitats que integren la Coordinadora, però també amb institucions locals, com el Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça i la Paeria de Balaguer.

 

Per tal de donar més visibilitat a la campanya, les fotografies que es comparteixen a les xarxes socials es poden etiquetar amb els dos hashtags oficials de la campanya, #DiaMundialSalutMental i #SalutMentalPeçaClau.

 

També s'ha habilitat un portal web amb un espai de diàleg on la gent pot explicar de manera anònima les seves vivències o situacions. Estarà actiu fins a la Marató, aquest any dedicada a la salut mental. Enllaç: https://salutmentalterresdelleida.org/ca/b/dia-mundial-2021/p/dia-mundial-2021-8

 

Les entitats que formen part de la Coordinadora de salut mental de les terres de Lleida són: Associació Salut Mental La Noguera, Associació Salut Mental Pallars, Associació Salut Mental Pla d'Urgell, Associació Salut Mental Ponent, Associació d'Afectats de Discapacitat Derivada de Malaltia Mental Terraferma, Associació Sol del Solsonès, Associació Salut Mental Ondara-Sió, Associació Agrupa't, Quàlia Cooperativa, Associació Alba, Alba Jussà SCCL i Associació TALMA.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar