FGC ja pot conduir trens a la totalitat de la línia Lleida-la Pobla de Segur. Ha obtingut el certificat de seguretat necessari per poder operar a la xarxa d'interès general titularitat d'Adif.

Per Ràdio Balaguer
709 visites
4A83F3De5C96A2Cf7649F5E10C4Fe7E1Estaciotren

Els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja poden circular des d'aquest dissabte per tota la línia Lleida-la Pobla sense l'assistència de Renfe per entrar i sortir a l'estació de Lleida. FGC disposa del certificat de seguretat atorgat per l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, l'únic requisit que mancava després que FGC Rail obtingués el juliol passat la llicència per operar els trens a la línia. 

Els dos nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur (Pallars Jussà) es van posar en servei el 25 de juliol, després que FGC rebés el vistiplau de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària perquè els nous trens poguessin circular per l'1,9 quilòmetres de via per entrar a l'estació de Lleida i que formen part de la xarxa bàsica d'interès general titularitat de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha celebrat que l'autorització hagi arribat per fi i ha dit que amb aquest permís s'acaba amb l'absurditat d'haver de fer pujar un maquinista per recórrer aquest petit tram". 

Malgrat que en aquest dos mesos i mig s'ha comptat amb la col·laboració de Renfe perquè els usuaris es poguessin beneficiar d'un servei amb més freqüències, menys temps de viatge i trens més moderns, el conseller també ha posat èmfasi en el fet que les traves administratives de l'Estat han estat "incomprensibles" ja que les dues noves unitats d'FGC podien circular per 89 quilòmetres del traçat però no pels 1,9 d'entrada a l'estació de Lleida. 

Amb els dos nous trens, FGC ha donat un impuls a la línia, amb un servei que gairebé triplica l'oferta anterior i amb una important millora en la velocitat comercial, ja que el temps del trajecte s'ha reduït en 15 minuts (d'1 hora i 50 minuts a 1 hora i 35 minuts). 

Aquest impuls ha estat confirmat amb les bones dades de viatgers durant aquests primers mesos del nou servei. Així, aquest mes de setembre la demanda ha estat de 13.370 viatgers, el que suposa 8.832 viatgers més ( 195%) respecte als 4.532 viatgers transportats al setembre del 2015. 

Les millores també han inclòs una reducció tarifària en les relacions amb el Pallars, amb rebaixes en els abonaments de 10 viatges de fins al 37% respecte als preus actuals, i l'equiparació del preu del bitllet senzill del tren i el bus. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar